Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-04@00:23:08 GMT

اینتل و کوالکام با هواوی قطع همکاری کردند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۹۴۹

شرکت های تراشه ساز بزرگ آمریکایی از جمله اینتل، کوالکام وبرودکام به کارمندانشان اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی محصولی برای هواوی تامین نکنند.به گزارش بلاغ، به نقل از بلومبرگ، به نظر می‌رسد تأثیر تهدیدهای دولت ترامپ برای متوقف کردن فعالیت شرکت هواوی بسیار گسترده باشد و زنجیره تأمین ذخایر و تجهیزات محصولات مورد نیاز این شرکت را مختل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع آگاه از امر، شرکت‌های بزرگ تراشه سازی از جمله اینتل، کوالکام، Xilinx و برودکام به کارمندانشان اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی هیچ محصولی در اختیار هواوی قرار نمی‌دهند.

روز گذشته نیز شرکت آلفابت اعلام کرد سخت افزار و برخی سرویس‌های نرم افزاری را برای هواوی تأمین نمی‌کند. این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که روز جمعه دولت ترامپ شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. علاوه بر آن دولت آمریکا هواوی را تهدید کرد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه نمی‌دهد نرم افزار و نیمه رساناهای مورد نیاز این شرکت را تأمین دهند. آمریکا، هواوی را متهم کرده که در عملیات‌های خرابکاری به دولت چین کمک می‌کند.

این در حالی است که ممنوعیت فروش محصولات به هواوی احتمالاً کسب و کار تراشه سازان بزرگ آمریکایی مانند شرکت Micron Technology را مختل می‌کند و راه اندازی شبکه اینترنتی ۵ جی در سراسر جهان را به تأخیر می‌اندازد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود

سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد. هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • تبلت جدید HTC باتری بزرگ و اندروید ۱۴ دارد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد