Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، حجت الاسلام اسمعلی پور شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) واحد تبریز گفت: از ویژگیهای قرآن ایجاد شادابی و نشاط در روان انسانهاست و این قابلیت عظیم به این دلیل است که معارف آن در میان اقوام و اعصار مختلف محبوس نشده و برای همه زمانها و همه انسانها نازل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تازگی معارف قرآن از دلایل مراجعه پیروان دیگر ادیان به آن است، افزود: اندیشمندانی که در مورد آیات قرآن مطالعه کرده¬اند بر این مطلب اذعان دارند که کلام قرآن هرچند در عصر پیامبر نازل شده، در قلب انسان عصر جدید هم نافذ و تاثیرگزار است و این نفوذ و تاثیرگذاری خاصیت کلام رحمان است. قول و کلام خدای تبارک و تعالی از هر چیزی و هر شخصی نافذتر و تاثیرگذارتر است.
مدیر کل فرهنگی واحد تبریز افزود: در حدیثی از امام رضا(ع) وارد شده که مردی از امام صادق(ع) سئوال کرد که چگونه است که بررسی و نشر مطالب قرآن جز بر تازگی و طراوتش نمی افزاید؟ ایشان در جواب فرمودند: زیرا خداوند آن را برای زمان و مردم خاصّی قرار نداده است. پس در هر زمانی قرآن جدید و تازه است و نزد هر قومی تا روز قیامت تازگی و شادابی دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امر مهم، رجوع و همنشینی با آیات قرآن است که اگر چنین فرهنگی در بین مردم وجود داشته باشد آنچه از قرآن بر قلوب صادر خواهد شد آرامش و شادابی خواهد بود و آنچه که موجب رنج و ناراحتی و عذاب است مهجوریت و دوری از قرآن است.
اسمعلی پور با اشاره به اینکه درمان رنجها و بیماریهای روحی و روانی در مراجعه به قرآن بیان شده است، ادامه داد: تأویل آیه «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین» به مفهوم زندگی شفابخش آیات قرآن به بدترین امراض هلاک کننده روان است.
مدیرکل فرهنگی واحد تبریز در خاتمه گفت: غفلت از قرآن، این موهبت عظیم الهی و گرفتار شدن به گناه و ترویج رفتارهای خلاف عفّت که در ضایقه بعضی ها در حرکت است عامل هلاکت و پریشانی جامعه است. ترویج چنین روش زندگی درمان افسردگی و رنج که نیست بلکه این انحطاط ، جامعه را به بیماری و پریشانی گرفتار میکند.
محفل انس با قرآن کریم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با حضور قاریان ممتاز کشوری و دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در مسجد حضرت امیر المؤمنین برگزار و در پایان این مراسم معنوی شرکت کنندگان روزه خود را افطار کزدند.

انتهای پیام /

316 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز حجت الاسلام و لمسلمین اسمعلی پور محفل انس با قرآن مدیر امور فرهنگی واحد تبریز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کار رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با حضور ۳۰ واحد تولیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا،‌ نخستین نمایشگاه رویداد صدرا با حضور داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران، مسئولان، صاحبان صنایع و با شرکت بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی خرم‌آباد در مراسمی گشایش یافت.

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه که بر اساس سه محور کاربردی، ۱۰ بسته کاری و بیش از ۶۰۰ راهکنش تنظیم شده، اظهار کرد: همه اقداماتی که در این دانشگاه اتفاق می‌افتد مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه است؛ چراکه اگر این سند تحول و نگاه مدبرانه رئیس دانشگاه، هیئت رئیسه و همه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نبود و سیر نزولی تعداد دانشجویان در این دانشگاه ادامه می‌یافت، دانشگاه نمی‌توانست نقش تأثیرگذار خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کند.

وی افزود: یکی از بسته‌های کاری که در ذیل سند تحول و تعالی تعریف شده بحث اشتغال دانشجویان بوده؛ بنابراین تلاش شده که محیط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دانشجو بتواند در حین تحصیل دروس خود را به‌صورت عملی با حضور در محیط واقعی کار فراگیرد در همین راستا طرح صدرا در حال اجراست.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طرح صدرا سه ضلع دانشگاه، دانشجو و صنعت دارد که با اجرای آن صنعت از یک نیروی جوان پا به کار و دانش علمی و فنی دانشگاه بهره می‌برد از طرف دیگر دانشجو در کنار دروس تئوری و نظری خود مهارت لازم را برای ورود به بازار کار فرامی‌گیرد و دانشگاه نیز به مسئولیت اجتماعی خود درباره رفع مشکل اشتغال جوانان عمل می‌کند.

مأموریت‌های دانشگاه متناسب با شرایط و زمان تنظیم می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: دانشگاه مأموریت‌های خود را متناسب با شرایط و زمان تنظیم می‌کند و امروز نیز دانشگاه مأموریت خود را حل مسئله در سطح جامعه تعریف کرده است.

محمدرضا جابرانصاری ادامه داد: دانشگاه امروز نگاه مسئولانه‌ای نسبت به جامعه دارد و برخلاف گذشته که مأموریت خود را کارآموزشی می‌دانست و در نهایت افرادی را فارغ‌التحصیل کند خود را در قبال آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد مسئول می‌داند. در برنامه تحولی که در سال‌های اخیر در سند تحول و تعالی دانشگاه تعریف شده اعتقاد بر آن بوده که اگر دانشگاه نتواند به حل مسائل جامعه کمک کند رسالت خود را به‌درستی انجام نداده؛‌ بنابراین با اجرای طرح‌هایی مانند پویش و صدرا به دنبال پر کردن شکاف‌های بین جامعه، دانشگاه و صنعت است.

وی بیان کرد: از سویی سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع به شدت به دنبال نیروی متخصص می‌گردند و بعضاً در خیل فارغ‌التحصیلان نمی‌توانند گزینه‌های مناسب خود را پیدا کنند از دیگر سو شاهد آمار بالای بیکاری در قشر تحصیل‌کرده هستیم که این نشان می‌دهد جایی از کار اشکال دارد. به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای طرح پویش به دنبال آن است که شرایطی مهیا کند و دانشجویان علاوه بر بحث‌های علمی و نظری که در کلاس‌ها می‌آموزند با حضور در محیط واقعی و عملی کار نیز مهارت لازم را برای ورود به عرصه کار پیدا کنند که نتیجه آن تربیت نیروی باکیفیت و ماهر برای ورود به صنعت و عرصه جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود قرآن به بدنه جامعه/ تشریح ماموریت های جامعه المصطفی
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • آغاز کار رویداد صدرا در دانشگاه آزاد خرم‌آباد با حضور ۳۰ واحد تولیدی
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است