Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیرو‌های یمنی با پاکسازی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت این استان، تحولات را در جنوب یمن به لحظات سرنوشت سازی رسانده‎اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش دارد؛ حدود ۴۰ درصد از مساحت این استان در اشغال نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی است و درگیری‌های سنگین در محور‌های مختلف آن همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره استان «ضالع» صحبت می‌کنیم که نیرو‌های مزدور ائتلاف ۴ سال است برای اشغال کامل آن تلاش می‌کنند، اما هر چه زدند به در بسته خورده چرا که نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله به شدت از این استان دفاع می‌کنند.

تحولات میدانی و توازن قدرت در استان ضالع از اوایل فروردین ماه امسال ۱۸۰ درجه تغییر کرده و نیرو‌های یمنی عملیات‌های متعددی را علیه نیرو‌های ائتلاف انجام داده اند و پیروزی‌های چشمگیری را هم به دست آورده‎اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در ۲ ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ منطقه را از اشغال نیرو‌های مزدور ائتلاف خارج کرده‎اند و مساحت پاکسازی شده را به بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع رسانده‎اند.

 

پیروزی‌های کم سابقه رزمندگان یمنی در استان ضالع، نیرو‌های ائتلاف را در شوک و وحشت فرو برده چرا که مواضع تحت اشغال آنان یکی پس از دیگری سقوط می‌کند و هر لحظه وضعیت برایشان خطرناک‌تر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات میدانی استان تعز

رسیدن نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله به یک قدمی شهر مهم و راهبردی «قعطبه»، ترس را بر اردوگاه نیرو‌های ائتلاف حاکم کرده و در حال حاضر درگیری‌های سنگین در حومه و ورودی‌های این شهر به شدت جریان دارد.

«قعطبه»، سرنوشت کل نبرد‌ها را در استان ضالع تعیین می‌کند و اگر نیرو‌های یمنی این شهر مهم و استراتژیک را به کنترل دربیاورند حتی راه را برای پیشروی به سمت استان‌های جنوبی نیز باز می‌کنند و این به معنای تیر خلاص زدن به نیرو‌های ائتلاف است.

 

 

به گفته منابع میدانی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی تجهیزات نظامی زیادی را وارد قعطبه کرده تا این شهر را در اشغال باقی نگه دارد و همزمان نیز جنگنده‌های ائتلاف به شدت مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، از بخش «الازرق» در جنوب استان ضالع خبر می‌رسد، گروهی از نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده دیگری را علیه نیرو‌های مزدور چند ملیتی ائتلاف انجام دادند.

 

بیشتر بخوانید: در استان الجوف یمن چه می‌گذرد؟

 

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در همان شروع عملیات موفق شدند خطوط دفاعی نیرو‌های ائتلاف را در هم بشکنند و با کشته و زخمی کردن شماری از آنان، کنترل چندین منطقه را در این محور در دست گیرند.

 

 

رزمندگان یمنی درصدد هستند با ادامه پیشروی‌ها در بخش «الازرق»، خود را به دروازه غربی استان لحج برسانند و در محور دیگر نیرو‌های ائتلاف را در شهر قعطبه از سمت جنوب به محاصره دربیاورند.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله با حداقل امکانات نظامی، اما عزم و ایمانی راسخ ابتکار عمل را در محور‌های مختلف استان ضالع در دست گرفته‎اند و در روز‌های آینده باید منتظر ماند و دید تحولات به کدام سمت پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انصارالله یمن استان ضالع یمن خبرهای یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی رحماندوست گفت: ۱۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان واقع در روستا‌های عاشق حصار و قازان داغی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع قلمع و قمع شد.

وی اضافه کرد: ۴۱ بنای غیرمجاز نیز متعلق به اراضی کشاورزی شهرستان قزوین به مساحت ۷۸ هزار متر مربع واقع در منطقه میانچال تخریب و قلع و قمع شده است.

این مسئول ادامه داد: مستحدثات تخریب شده شامل دیوارکشی، پی کنی، فنس کشی و ساخت بنا بوده که با حضور رییس و کارشناسان امور اراضی شهرستان تاکستان، نیرو‌های فراجا و عوامل راهداری اجرا شده است.

رحماندوست بر حفظ کاربری زراعی و باغی در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: سودجویان زمین همواره در همه ایام به دنبال تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی هستند که نیرو‌های یگان حفاظت با هدف مقابله با این افراد به صورت شبانه روزی به گشت زنی در سطح استان اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان موضوعاتی از قبیل ساخت و ساز غیرمجاز را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه