Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:47:44 GMT

پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در لنگرود از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۸۸۶

پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در لنگرود از سرگرفته شد

لاهیجان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت:پاکسازی دوباره گیاه مهاجم سنبل آبی از آبگیرها و کانال آبیاری رادارکومه این شهرستان توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله آغازشد.

سیدامین نجات روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سنبل آبی از جمله گونه های مهاجم غیر بومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تا 30 سال تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی گیلان به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: پاکسازی این گیاه در سال های 96 و 97 نیز انجام شد اما با رشد سریع و گسترش این گیاه به صورت لکه های پراکنده در سطح کانال آبیاری رادارکومه مشاهده شده که اگر پاکسازی نشود مشکلاتی برای مزارع برنج و شالیکاری ایجاد خواهد کرد .
وی با اشاره به پاکسازی این گیاه افزود:جای دارد تا متولیان مربوطه ، قبل از گسترش این گیاه مهاجم اقدام به جمع آوری آن نمایند تا بحران سال گذشته در این منطقه بار دیگر تکرار نشود.
سنبل آبی گیاه بومی آمریکای جنوبی است که چهارسال قبل برای اولین بار در آبگیر عینک شهر رشت دیده شد و بتدریج قلمرو تصرفات خود را از طریق آبراه ها و کانال در شرق و غرب گیلان گسترش داد.
در سال گذشته این گیاه در محیط های آبی و کانال های آبرسانی شهرستان های لنگرود ، سیاهکل و رودسر در شرق گیلان شناسایی و وارد فاز عملیات منهدم سازی ادارات محیط زیست شد.
کارشناسان معتقدند اگر کنترل و پاکسازی دائم و مدام رودخانه ها و کانال ها از این سنبل آبی صورت نگیرد، تالاب ها ، برکه ها و آبگیرهای این مناطق با بحران زیست محیطی جدیدی مواجه خواهند شد.
ورود این گیاه از طریق رودخانه چمخاله لنگرود با جریان آب از شمال غربی به جنوب شرقی برای سواحل رودسر نیز خطر ایجاد می کند.
این گیاه برای اولین بار در شهرستان لنگرود در سال 1395 در داخل کانال آبرسانی کشاورزی رادارکومه چمخاله مشاهده شد که آب این رودخانه با وارد شدن به آب رودخانه لنگرود، آن را نیز آلوده کرد که طی دو مرحله نسبت به پاکسازی این گیاه در سال های 96 و 97 اقدام شد.
کارشناسان هم اکنون بهترین راه برای مقابله با سنبل آبی را جمع آوری سریع آن به وسیله بیل مکانیکی یا جمع آوری فیزیکی و منهدم سازی دستی آن و ممنوع کردن خرید و فروش این گیاه در گیلان می دانند.
6029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست گياه سنبل آبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر رسمی؛ اولیویه ژیرو به لس آنجلس اف سی پیوست

مهاجم کهنه‌کار فرانسوی به لیگ ام ال اس ملحق خواهد شد.

طرفداری | اولیویه ژیرو راهی لس آنجلس اف‌سی می‌شود.

به گزارش فابریتزیو رومانو، اولیویه ژیرو، مهاجم 37 ساله میلان با لس آنجلس اف‌سی آمریکا به توافق نهایی رسید و به زودی چالش جدیدی را در لیگ ام ال اس آغاز خواهد کرد. پس از توافق طرفین در ماه گذشته، حال همه چیز برای انتقال ژیرو به لس آنجلس اف‌سی مهیا است و او دومین فرانسوی نامدار این باشگاه آمریکایی پس از هوگو لوریس خواهد بود. قرارداد اولیویه ژیرو با لس آنجلس اف‌سی تا دسامبر 2025 اعتبار خواهد داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • میلان و از سرگیری مذاکرات برای جذب سرو گیراسی
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • غیر رسمی؛ اولیویه ژیرو به لس آنجلس اف سی پیوست