Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در لیگ هجدهم در شرایطی به هدایت برانکو به قهرمانی رسید که در طول فصل عمدتاً از دو آرایش و سیستم در بازی خود بهره برد.

سیستم اولیه که در پرسپولیس استفاده می‌شد 2-3-1-4 یا همان 2-4-4 لوزی است که در خط هافبک با یک بازیکن تدافعی یعنی کامیابی‌نیا (یا احمد نوراللهی) به میدان می‌رفت و دو هافبک کناری و یک هافبک هجومی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم در مواقعی به کار گرفته می‌شد که از بین کمال کامیابی‌نیا یا احمد نوراللهی یک بازیکن غایب بود ولی در جایی که برانکو هر دو را در اختیار داشت از سیستم 2-4-4 به شکل دیگری که شامل دو هافبک دفاعی و دو هافبک هجومی متمایل به کناره‌ها بازی می‌کنند استفاده می‌شد.

آمار پرسپولیس با این دو سیستم نشان می‌دهد تفاوت زیادی در عملکرد سرخپوشان و نتایج به دست آمده دیده نمی‌شود.

چه در میانگین امتیاز، چه در درصد مالکیت توپ، چه در شانس گل و حتی شانس گل حریفان پرسپولیس عملکردی تقریبا مشابه با هر دو سیستم داشته ولی در گل زده و گل خورده اوضاع کمی متفاوت است. سرخپوشان با ترکیب هجومی‌تر خود که در آن تنها یک هافبک دفاعی داشتند در 20 بازی 27 گل به ثمر رسانده که متوسط 1.35 گل در هر بازی را می‌رساند ولی در 10 بازی با سیستم دفاعی‌تر 10 گل و متوسط 1 گل در هر بازی داشتند. از طرفی در گل خورده آنها با سیستم دفاعی‌تر موفق‌تر عمل کرده و 2 گل در 10 بازی یا 0.2 گل در هر بازی داشتند که این آمار در ترکیب هجومی‌تر 12 گل در 20 بازی یا 0.6 گل در هر بازی بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال برانکو ایوانکویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر جدید درباره علی کریمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۲۹ بهمن ماه سال گذشته بود که خبر مهمی از ترکیه به ایران رسید. باشگاه کایسری اسپور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قراردادش با علی کریمی، هافبک سابق باشگاه استقلال را تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرده است.

این هافبک ایرانی ۳۰ ساله در این فصل ۲۳ بازی در کایسری‌اسپور انجام داده و در این مدت ۲ گل زده و ۲ پاس گل داده است.

کریمی، بعد از جدایی از استقلال ابتدا در باشگاه «قطر اس سی» و سپس در تیم «الدحیل» قطر بازی کرد و بعد از حضور در جام باشگاه‌های جهان (همراه با الدحیل ) به سوپرلیگ ترکیه و باشگاه کایسری‌اسپور منتقل شد.

کریمی این روزها مراحل درمان پای آسیب دیده‌ خود را سپری می‌کند. او در بازی‌های اخیر کایسری غیبت داشته و شوکوروف ازبکستانی این فرصت را به دست آورده تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. کایسری از ۳۵ بازی ۴۱ امتیاز به دست آورده و در جایگاه سیزدهم لیگ ۲۰ تیمی ترکیه قرار گرفته است.

آخرین خبر از مصدومیت کریمی این است که او تا پایان فصل ریکاوری می‌کند و از ابتدای فصل بعد در ترکیب کایسری‌اسپور قرار می‌گیرد. او که این فصل یکی از بازیکنان کلیدی کایسری بوده و مقبول هواداران هم قرار گرفته، امیدوار است فصل بعد با باشگاه ترکیه‌ای نتایج قابل قبولی کسب کند. کسب سهمیه اروپایی از جمله اهداف کریمی و کایسری در فصل آینده است.

کد خبر 849474 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • پوشش جالب همسر هافبک خارجی پرسپولیس در تمرین امروز
  • خانواده گولسیانی در تمرین امروز پرسپولیس+ عکس | پوشش جالب همسر و فرزند هافبک سرخپوشان را ببینید
  • اقدام پرسپولیس برای توافق با این ستاره
  • اولین مهره ترکیب اوسمار برای بازی بعد مشخص شد
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • پوستکوعلو: مقابل لیورپول بلاخره با سبک همیشگی بازی کردیم
  • یک خبر جدید درباره علی کریمی
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان