Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای فنی قم درسالن جلسات معاونت امور عمرانی گفت:طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان خردادماه همچنان بارندگی‌های پراکنده در قم ادامه پیداکرده و با آب شدن کوه‌های استان بر حجم ورود آب بر سد‌های کوچری و ۱۵ خرداد افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دربخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:گزارش فنی سیلاب استان نهایی شده در این گزارش تمام تحلیل دستگاه‌های استانی در زمینه زمینه‌ها و عوامل وقوع سیلاب موردبررسی قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که امسال قم در زمینه بارندگی‌ها تجربه کرد برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های خسارت آفرین باید پیش‌بینی‌های لازم تا قبل از آغاز فصل آبی جدید صورت بگیرد.

اوروجی با اشاره به حساسیت روستا‌ها در زمینه بروز سیلاب تصریح کرد: در گزارش فنی سیلاب، وضعیت تمام روستا‌های استان به صورت مجزا بررسی و شرایط آن‌ها از حیث تجاوز و فاصله از حریم رودخانه مشخص‌شده است.

وی بیان کرد: با تدابیر انجام‌شده و ایجاد طرح‌های آبخیزداری مؤثر، فقط ۲۰۰ مترمکعب آب بر ثانیه در بارانی‌ترین روز‌ها وارد رودخانه قم شد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت دو سد ۱۵ خرداد و کوچری وجود نداشت، ۴۰۵ مترمکعب آب بر ثانیه در بارندگی‌های اخیر وارد حریم رودخانه قم می‌شد.

اوروجی در ادامه با اشاره به وضعیت خط راه‌آهن محدوده کوه یزدان گفت: راه و آهن استان باید نسبت به ایمن‌سازی این خط تدابیر لازم را انجام دهد، تا زمانی که آب جمع شده در این محدوده به قمرود متصل نشود مشکلات کنونی ادامه خواهد داشت.

استان قم طی فروردین‌ماه سال جاری همچون سایر مناطق کشور، به دلیل بارش شدید باران، چندین بار با هجوم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود و سایر رودخانه‌های استان مواجه شد.

سیل در نخستین روز‌های سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

انتهای پیام /ح

تدابیر لازم برای کنترل سیلاب احتمالی درقم باید اندیشیده شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث طبیعی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود