Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یکم خرداد هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهور، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارشاد زمان آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه را اعلام کرد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: مشکلاتی را اهالی فرهنگ و هنر و رسانه داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی مطرح می شد و در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می شد  رویه ها برای محاکم یا رسانه ها به شکل روشنی مشخص نبود.

دولت در انتخاب هئیت رئیسه مجلس دخالتی ندارد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهور گفت: دولت در انتخاب اعضای هیئت رئیسه، نواب و رئیس مجلس دخالتی ندارد. وی با اشاره به اینکه موضوع انتخاب رئیس ، نواب و اعضای هیئت رئیسه در مجلس شورای اسلامی در جریان است، افزود: چون این موضوع مربوط به مسائل داخلی مجلس است دولت هیچ دخالتی در این حوزه ندارد و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیئت رئیسه انتخاب می کنند.

CFT و پالرمو همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؛ گفت: دو لایحه از لوایح چها گانه تصویب شده و دو لایحه الحاق به معاهده پالرمو و CFTهمچنان در دستور کار مجمع قرار دارد. وی افزود: از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب  و آیین نامه هایش هم تصویب شد.

مذاکره معنا ندارد

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور اظهار کردتا زمانیکه مسئولان امریکا به مردم ما فشار می آورند مذاکره معنا ندارد. وی افزود: این روزها مخصوصا از ۱۸ اردیبهشت به این سوی شاهد بودیم که از کشورهای مختلف عده ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می خواهند امور به گونه ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش ها به این معنا نیست که مذاکره ای بین ایران و آمریکا انجام شود.

وضعیت استخدام معلمان در سال جاری

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وضعیت استخدام معلمان در سال جاری گفت: پیش بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی - دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

همچنین در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره الزامات ارتقای رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار، ساماندهی نظام مجوزدهی کشور، پنجره واحد ایجاد کسب و کار استانی، توانمندسازی بخش خصوصی و راهکارهای عملی مقررات زدایی برای بهبود کسب و کار ارایه و بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا آموزش و پرورش استخدام معلمین انتخابات هیات رییسه مجلس پالرمو حسينعلي اميري دولت دوازدهم سید محمد بطحایی سيدعباس صالحي لعیا جنیدی مجمع تشخيص مصلحت نظام محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور مذاكره معاون پارلماني رييس جمهور معاون حقوقي رييس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است