Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار مرکزی در واکنش به سخنان معاون وزیر راه درباره واردات ماشین‌آلات راهداری گفت: هپکو ظرفیت بالایی در تامین نیاز داخلی دارد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

سعید فرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به درخواست معاون وزیر راه در رابطه با مجوز واردات ماشین‌آلات راه‌سازی اظهار داشت: رئیس راهداری کشور در سخنان خود مطرح کرده که نیازهای آنها به‌صورت کامل در داخل کشور تامین نمی‌شود که شاید با توجه به رکود چندساله و شرایط فعلی امکان تامین نیاز  نبوده باشد اما باید دید نیازهای آنها چیست بنابراین در راستای آشنایی معاون وزیر با ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی، نیاز به برقراری ارتباط و مذاکره بیشتر با وی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته شرکت هپکو  سال 86 حدود 2 هزار و 600 دستگاه شامل انواع ماشین‌آلات راهسازی در سال تولید داشته، بنابراین باتوجه به توانایی تولید در شرکت هپکو، نیاز به مذاکره با رئیس راهداری کشور درراستای معرفی بیشتر این توانایی‌ها داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: تصور می‌کنیم با حمایت از تولیدات داخل مثل شرکت هپکو، نیاز به واردات ماشین‌آلات راه‌سازی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر معاون وزیر راه به طور قطع یا از توانمندی‌های شرکت هپکو آگاهی لازم را ندارند یا اینکه ما از نیازهای خاص آنها اطلاع نداریم.

انتشار آگهی فروش "هپکو"، بدون اعلام قیمت پایه!اراک| شرکت‌های هپکو و واگن پارس دارای معوقات پرداختی هستندکار هپکو دوباره به خصوصی‌سازی رسید؛ "اهلیت" و "رونق تولید" دو پیش‌شرط واگذاری جدید

فرخی ادامه داد: مجموعه هپکو قابلیت و توانایی تولید ماشین‌آلات راه‌سازی مورد نیاز سازمان راهداری کشور را دارا است مگر اینکه ماشین‌آلات راهداری خاصی مد نظر باشد که باید روی آن هم برنامه‌ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: نظر ما بر این است که شرکت هپکو به طور حتم می‌تواند بخش زیادی از نیازهای کشور و حتی تمام نیازهای داخلی را تامین می‌کند.

فرخی از نامه اخیر استاندار مرکزی به دولت برای معرفی ظرفیت‌های هپکو خبر داد و گفت: اینکه استاندار هم روزهای گذشته برای رئیس جمهور و معاون اول وی نامه‌ای مبنی بر معرفی توانایی‌های استان در رابطه با مرتفع کردن نیازهای راه‌سازی کشور ارسال کرد.

وی همچنین با اشاره به نتیجه جلسات مربوط به واگذاری هپکو اضافه کرد: سازمان خصوصی‌سازی در ادامه فراخوان خود برای واگذاری هپکو، درحال مذاکره برای انتخاب شخصی مناسب بوده و نتایج خیلی ناامیدکننده نیست.

انتهای پیام/‌ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری

یزدان یگانگی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره تامین گندم مورد نیاز این استان تا پایان خردادماه گفت: هم‌اکنون ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در انبار‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: افزون بر این خرید ۱۸ هزار تن گندم از استان‌های خوزستان و کردستان نیز در دستور کار استان قرار دارد.

یگانگی اظهار کرد: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز خرید گندم قابل قبول باشد.

بیشتر بخوانید

خریداری ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان فارسانی

وی در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اضافه کرد: در این ارتباط ۷۶۰ تن شکر سفید در انبار‌های این استان ذخیره‌سازی و همچنین حمل ۶۰۰ تن شکر نیز در دستور کار قرار دارد.

یگانگی با اشاره به وجود هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبار‌های چهارمحال و بختیاری افزود: مذاکراتی برای افزایش سهمیه برنج استان نیز در حال انجام است.

وی پیش‌بینی کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسئولان این استان در خصوص ذخیره سازی و تامین کالا‌های اساسی مشکل و کمبودی وجود نخواهد داشت.

بهروز میرزایی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ کمبودی از نظر تامین کالا‌های اساسی در استان پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به تامین ۵۷۵ تن شکر مورد نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان افزود: ۴۹۰ تن شکر مورد نیاز خانوار طی یک ماه در چهارمحال و بختیاری تامین شد که از این میزان ۷۲ تن از طریق نمایشگاه بهاره در اختیار مردم قرار گرفت.

میرزایی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۵ تن شکر نیز در اختیار بخش صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی، سهمیه برنج وارداتی چهارمحال و بختیاری را ۴۹۰ تن اعلام کرد که از این میزان ۴۰۲ تن جذب و روانه بازار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری