Web Analytics Made Easy - Statcounter

“پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی است که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اول متوسطه اختراع و به ثبت رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ۸دی، “پرگار مسطح” نوآوری در ابزار ریاضی ست که توسط “محمود غفاری” دبیر ریاضی اختراع و به ثبت رسیده است.

“محمود غفاری” ۴۸ سال سن دارد و دبیر ریاضی اول متوسطه است و معتقد است “پرگار مسطح” مزیت های زیادی نسبت به پرگار های فعلی دارد و با توجه به تعداد دانش آموزان در کشور اگر با بازاریابی خوبی همراه شود یقینا از استقبال خوبی برخوردار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه گفتگو خبرنگار ۸دی با این معلم خوش ذوق گیلانی را می خوانید:

وی با اشاره به اینکه ایده طراحی “پرگار مسطح” بخاطر خطر و مشکلات پرگار های فعلی است، گفت: پرگارهای فعلی از روی شوخی گرفته یا ناخواسته  مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند و نمونه هایی هم اتفاق افتاده است، نوک رسم کننده دایره هم کمبودهایی دارد که در کنار نوک فلزی مشکلاتی رابه همراه دارد.

معلم مخترع گیلانی با تأکید بر اینکه قابلیت پایین پرگار های فعلی در رسم دایره با اندازه سانت و میلیمتر، اضافه کرد: خطای رسم دقیق دایره مثلأ رسم دایره باشعاع ۳۳میلیمتر از دیگر مشکلات پرگارهای فعلی است که این مشکل و حل آن ایده ای برای اختراع و ابداع است.

 

 

غفاری با بیان اینکه اختراع پرگار مسطح ۲ سال وقت بنده را گرفت، تصریح کرد: موارد مختلف را آزمون و خطا کردیم تا به این طرح رسیدیم و گواهی ثبت آن را گرفتیم، این پرگار بسیار ساده است و چنین مشکلات را حل می کند و اگر درست طراحی شود خراب شدنی نیست.

وی افزود: این پرگار فقط یک ورق پلاستیکی شفاف است و با این پرگار به راحتی و با مداد معمولی هم می شود دایره رسم کرد.

معلم مخترع گیلانی در ادامه با اشاره به اینکه بازاریابی “پرگار مسطح” کار مشکلی است، اضافه کرد: بازار این پرگار روشن و مشخص است، توجیه اقتصادی خوبی دارد ولی اول نیاز به معرفی و شناساندن این کار است.

وی با تأکید براینکه جلسه ای با آموزش و پروزش استان داشتیم، تصریح کرد: این کار را معرفی کردیم و همکاران ما استقبال کردند و حتی همکاران ما هم در مقطع ابتدایی حذف نوک تیز این پرگارها را از مزیت آن دانستند و تأکید داشتند ما این پرگار را تولید کنیم.

 

 

** نوآوری در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه است

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه تولید این پرگار مشکلی ندارد و پیچیده نیست و هزینه هنگفتی نمی خواهد، گفت: اما این امر متخصص بازاریابی را می خواهد و این تنها مشکل من نیست بلکه همه نوآوری ها در کشور با مشکل بازاریابی و سرمایه گذاری مواجه اند.

غفاری افزود: حدودا در سطح کشور در هر پایه تحصیلی یک میلیون نفر دانش آموز داریم که با حذف پایه های اول و دوم ابتدایی و ۱۱، ۱۲دبیرستان، هشت پایه تحصیلی داریم که در درس ریاضی از  پرگار استفاده می کنند.

 

 

** ظرفیت حمایت از کالای ایرانی در بازار ۸میلیونی مصرف

معلم مخترع گیلانی با بیان اینکه بازار هشت میلیون نفری سالانه برای پرگار مسطح به عنوان مصرف کننده داریم، اضافه کرد: ارزانی در تولید این پرگار با آسانی تولید نسبت به پرگارهای فعلی، هزینه تولید تا واسطه ها از تولید تا مصرف و حمل و نقل و… هر پرگار مسطح شاید سه تا پنج هزار تومان دربیاید.

غفاری خاطرنشان کرد: شاید سال اول نتوانیم این جمعیت را تغذیه کنیم اما اگر چهار میلیون نفر را هم تغذیه کنیم چندین میلیارد تومان سود به همراه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد

یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حوزه بازار اجاره که به دنبال کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم مستاجر و مالک در زمینه شناسایی و عقد قرارداد است؛ سامانه خودنویس است. سامانه خودنویس با تکیه بر ایجاد بستری کاملا ساده و آسان جهت عقد قرارداد بین مالک و مستاجر تعبیه شده است و به دنبال تسهیل فرآیند عقد قرارداد و به صفر رساندن هزینه عقد قرارداد اجاره بوده است.

در همین رابطه پیرامون اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و رایگان کردن هزینه عقد قرارداد در زمان نقل و انتقالات مسکن در کشور با آقای محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

محمدعلی شایان‌اصل کارشناس سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با رویکرد تحول گرایانه حاکمیت در بازار مسکن و عقد قرارداد در این بخش گفت: سامانه خودنویس یک رویکرد جدید و تحول گرایانه برای اجاره املاک است که به دنبال حذف واسطه ها و ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم بین مستاجران و مالکان است. این سیستم مبتنی بر خودنویسی است که به مستاجر و صاحبخانه اجازه می دهد بدون نیاز به واسطه قرارداد اجاره را منعقد کنند. با استفاده از این پلت فرم آنلاین ساده، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند.

وی ادامه داد: بازار اجاره نقش مهمی در فراهم کردن مکانی برای زندگی افراد و خانواده ها، چه به صورت موقت و چه طولانی مدت، ایفا می کند. با این حال، فرآیند اجاره یک ملک اغلب می‌تواند پیچیده و پرهزینه باشد و واسطه‌هایی مانند بنگاه‌های املاک و دلالان معامله را انجام دهند. در تلاش برای ساده‌سازی فرآیند اجاره و کاهش هزینه‌ها هم برای مستاجران و هم برای مالکان، سامانه جدیدی به نام «خودنویس» معرفی شده است. هدف این سیستم حذف واسطه ها و تسهیل ارتباط مستقیم بین مستاجران و مالکان به منظور تسهیل فرآیند اجاره ملک است.

این کارشناس حوزه سیاست‌گذاری اقتصادی در رابطه با حذف واسطه در بازار اجاره با کمک این سامانه گفت: سامانه خودنویس به گونه ای طراحی شده است که فرآیند اجاره را شفاف تر، کارآمدتر و مقرون به صرفه کند. با حذف واسطه ها از معادله، مستاجران می توانند مستقیماً با صاحبخانه ها مذاکره کنند و اطمینان حاصل کنند که بهترین معامله ممکن را به دست می آورند. این سیستم همچنین امکان دستکاری دلالان و نمایندگان در قیمت ها و ایجاد موانع غیر ضروری برای اجاره ملک را کاهش می دهد.

وی در مورد مزایای سامانه خودنویس گفت: یکی از مزیت های اصلی سامانه خودنویس این است که بازار اجاره مسکن را انحصار زدایی می کند و به افراد این آزادی را می دهد که انتخاب کنند چگونه می خواهند قرارداد اجاره را منعقد کنند.

ویگفت: سامانه خودنویس گامی مثبت در جهت کاهش آشفتگی بازار اجاره و ایجاد فرآیند کارآمدتر و کاربرپسندتر برای اجاره املاک است. این سامانه با حذف واسطه‌ها، ساده‌سازی ارتباطات بین مستاجران و صاحبخانه‌ها و توانمندسازی افراد برای کنترل نیازهای مسکن خود، این پتانسیل را دارد که روش اجاره ملک را متحول کند. همانطور که افراد بیشتری از مزایای سیستم خودنویس آگاه می شوند، بازار اجاره به احتمال زیاد رقابتی تر و برای همه قابل دسترس تر می شود.

دیگر خبرها

  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند