Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته میراث فرهنگی برنامه‌ای ویژه با عنوان باستان شناسی کودک با حضور دانش آموزان برخی از مدارس استان برگزار می‌شود.

در این برنامه، کودکان به عنوان میراث داران آینده این مرز و بوم، با حضور در کارگاه آموزشی باستان شناسی با نحوه برخورد صحیح با یک شیء باستانی آشنا می‌شوند.

بی شک فرهنگ سازی در بین خانواده‌ها و نهادینه ساختن اهمیت حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی می‌تواند زمینه لازم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم میراث فرهنگی در سنین آموزشی را به صورت عینی فراهم سازد، چراکه کودکان در آینده حافظان و حامیان میراث و هویت فرهنگی این سرزمین خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه باستان شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن تبریز در یک محیط شبیه سازی شده باستانی برگزار خواهد شد که در آن کودکان از نزدیک به شکل عملی و تجربی با روند خروج اشیای باستانی از زیر خاک و چگونگی برخورد صحیح با این اشیا آشنا خواهند شد.

از مهم‌ترین اهداف این کارگاه بیان اهمیت باستان شناسی و حفاظت از تپه‌های باستانی است که به شکل عملی به کودکان و خانواده‌ها آموزش داده خواهد شد.

شایان ذکر است به مناسبت هفته میراث فرهنگی، برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های تخصصی، بازدید از کارگاه‌های مرمتی، بازگشایی برخی موزه‌ها و آغاز مرمت بناهای تاریخی شاخص استان برگزار می‌شود.

کد خبر 4623832

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی باستان شناسی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی و سرمایه‌های معنوی را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته فرهنگی با دهه کرامت همزمانی دارد این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مردم فریدن مردمی ولایت مدار و عاشق اهل بیت هستند و اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و متناسب با نیاز مردم و جامعه علاوه بر تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند دستاوردهای خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان افزود: امسال برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام دستگاه‌ها و ادارات هم باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه‌هایی در شأن دهه کرامت و هفته فرهنگی اجرا شود.

عباسی افزود: شورای فرهنگ عمومی فریدن در سال ۹۴ از روز ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت را به عنوان هفته فرهنگی مصوب کرد که با توجه به ماده ۳ آئین نامه داخلی هفته فرهنگی مبنی بر امکان تغییر در زمان برگزاری برنامه‌ها امسال به دلیل همزمانی هفته فرهنگی با دهه کرامت برنامه‌های هفته فرهنگی از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6098175

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی