Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: تک صدایی در دانشگاه‌ها موجب از بین رفتن نشاط و پویایی دانشجویان می‌شود، صدای دانشگاه صدای جمعی و تبادل نظر میان تمامی اجزاست.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، پزشکان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ۳۱ اردیبهشت ماه در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی کدخدازاده در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از اعتماد ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوران تصدی خود در معاونت دانشجویی و فرهنگی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیش از پیش در مسیر تعالی حرکت کند.

وی دکتر خدادوست را فردی توانمند و آراسته به اخلاق حسنه معرفی و برای وی در مسؤولیت پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

دکتر محمود خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از حسن اعتماد ریاست دانشگاه از تلاش‌های ارزشمند دکتر کدخدازاده در راستای پیشرفت دانشگاه تشکر و برای وی در تمامی مراحل زندگی آرزوی توفیق کرد.

وی ارائه خدمات باکیفیت در بالاترین سطوح را یکی از مهمترین اهداف ترسیم شده این معاونت معرفی کرد و در این مسیر درک متقابل و دوسویه با دانشجویان را خواستار شد.

تلاش برای افزایش توانمندی دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی، تخصصی، فنی و مدیریتی یکی دیگر از مواردی بود که دکتر خدادوست به آن اشاره کرد.

وی رشد و تعالی روحیه خرد ورزی در دانشگاه را خواستار شد و گفت: اساتید و دانشجویان فعال در حوزه پزشکی حافظ بالاترین نعمت خداوند، یعنی جان انسان‌ها هستند بنابراین لازم است شایستگی برخورد با این مهم را در جسم و جان خود ایجاد کنند.

دکترمحمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم از تلاش‌های دکتر مهدی کدخدازاده تقدیر و دکتر محمود خدادوست را به عنوان معاون جدید دانشجویی و فرهنگی معرفی کرد.

نگاه کشور به دانشگاه‌ها است

دکتر آقاجانی با اشاره به تأسیس قریب به ۶۰ انجمن دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه، بر لزوم حمایت و استمرار این انجمن‌ها تاکید کرد.

وی با بیان این که ورزش یکی از مهمترین ارکان دانشجویی است، از ارائه خدمات ورزشی ارزنده در دوران تصدی دکتر کدخدازاده به دانشجویان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه به مسائل فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نگاه کشور به دانشگاه‌ها است؛ دانشگاه‌ها درعرصه های فرهنگی و آموزشی باید پیشتاز باشند و در دانشگاه باید فضایی مملو از امید به آینده، نشاط، حرکت رو به جلو و کار جمعی ایجاد شود.

دکتر آقاجانی راه حل عبور از مشکلات را همراهی، همدلی و تبادل نظر دوسویه دانست و خطاب به حاضرین در مراسم خاطرنشان کرد: مسؤولان دانشگاه پذیرای استفاده از نظرات و پیشنهادات تمامی مجموعه دانشگاه هستند.

وی ضمن تشریح وضعیت اقتصادی دانشگاه‌ها تاکید کرد: لازم است ضمن برنامه ریزی و کاهش هزینه‌ها به صورت هدفمند تری حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که تک صدایی در دانشگاه‌ها موجب از بین رفتن نشاط و پویایی دانشجویان می‌شود، گفت: صدای دانشگاه صدای جمعی و تبادل نظر میان تمامی اجزاست، در دانشگاه عقاید و نظرات هر فردی ضمن رعایت چارچوب‌ها قابل احترام و شنیدنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دانشگاه شعبه احزاب سیاسی نیست، یادآور شد: دانشگا ه صاحب اندیشه‌های فاخر سیاسی مبتنی بر شواهد عمیق علمی در شأن دانشگاه است.

رئیس دانشگاه در خاتمه سخنان خود دکتر خدادوست را از ذخایر مدیریتی کشورو مدیری با اخلاق و باتجربه معرفی کرد و برای وی در وظایف محوله آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرهادزاده مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم از فعالیت‌های ارزشمند دکتر کدخدازاده قدردانی و برای دکتر خدادوست در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی با بیان این که زمانی کار انسان‌ها ارزشمند است که درمسیر انبیا باشد، گفت: تزکیه نفس انسان‌ها، رشد عقلانی و ایمان به خدا از جمله راه‌های رسیدن به رشد و تعالی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت توجه به خدمت با کیفیت فرهنگی و در ادامه آن توجه به خروجی‌ها؛ بر لزوم اولویت بندی متناسب با امکانات تاکید کرد.

وی با بیان این که نگاه به استاد و دانشجو باید متعالی باشد، لزوم توجه به شأن و منزلت دانشگاه را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دراین مراسم نمایندگان دبیر کانون‌های دانشگاه، دبیر مرکزی شورای صنفی دانشجویان، دبیر انجمن علمی مغز و اعصاب و دبیر انجمن اسلامی متحد به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...

همشهری آنلاین؛ حوادث : ساعت ۲۲ شنبه شب، ساکنان ساختمانی در یکی از محله های پایتخت متوجه فریادهایی شدند که از واحد طبقه سوم به گوش می‌رسید. در طبقه سوم مادر و پسری زندگی می‌کردند که همسایه ها هر ازگاهی صدای درگیری آنها را می‌شنیدند. آن شب اما دعوای آنها متفاوت تر از شب های دیگر بود؛ ‌پسر جوان مدام فریاد می کشید و مادرش کمک می خواست. همسایه‌ها خود را به مقابل در آپارتمان آنها رساندند اما هر چه در زدند کسی در را باز نکرد و ناگهان صدای مادر قطع شد. همسایه ها با پلیس تماس گرفتند و دقایقی که گذشت بوی دود و آتش به مشامشان رسید و آتش نشانی را خبر کردند.

گزارش قتل

پلیس و آتش نشانان پایتخت در زمانی کوتاهی در محل حادثه حاضر شدند و پس از ورود به آپارتمان طبقه سوم، آتش را مهار کردند. آنها با پیکر بی جان زنی در سالن پذیرایی مواجه شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. کمی آنطرف تر پسر مضطرب و پریشان وی ایستاده بود که توسط پلیس دستگیر شد. در این شرایط گزارش این جنایت به قاضی محمد مهدی براعه بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول حدود ۷۰ ساله بود و به دست پسر ۳۶ ساله اش به قتل رسیده بود. پسر این زن پس از قتل مادرش، در خانه بنزین ریخته و آنجا را به آتش کشیده بود تا به زندگی خودش هم پایان بدهد اما با حضور به‌موقع همسایه‌ها آتش آسیبی به او نرسانده بود.

عامل این جنایت دستگیر شد و در بازجویی ها به قتل مادرش اعتراف کرد اما گفت که قصد گرفتن جان وی را نداشته است. این پسر جوان گفت: سال‌هاست که دچار مشکلات روحی و روانی شده ام و مدام دارو مصرف می کنم. چند ماهی هم در بیمارستان اعصاب و روان بستری بودم و شرایط خوبی نداشتم. هر وقت داروهایم را نمی خوردم، ‌خشم وحشتناکی به سراغم می آمد و صداهایی در گوشم می شنیدم؛ ‌صدای افراد مختلف که شبیه به زمزمه بودم.

وی ادامه داد: هر ازگاهی با مادرم دعوا می کردم اما آن شب ماجرا فرق داشت. مادرم از من پرسید که آیا قرص هایم را مصرف کرده ام یا نه. آن روز فراموش کرده بود قرص هایم را مصرف کنم و روانم بهم ریخته بود. مادرم عصبانی شد و به خاطر فراموشی ام اعتراض کرد. سپس خواست تا داروهایم را مصرف کنم. حتی به من گفت دیوانه ای و باید قرص هایت را بخوری. این جمله‌اش عصبانی ام کرد. بعد همان صداهای عجیب را در گوشم شنیدم. صداها می گفتند که انتقامت را بگیر. نمی دانم چه شد که جان مادرم را گرفتم. بعد که به خودم آمد تازه فهمیدم که چه اشتباهی مرتکب شده ام. تصمیم گرفتم با آتش زدن خانه به زندگی خودم هم پایان بدهم اما نقشه ام ناتمام ماند و دستگیر شدم.

این پسر جوان پس از اقرار به قتل بازداشت شد و بازپرس جنایی دستور داده تا سلامت روانی وی مورد بررسی قرار بگیرد. این در حالی است که تحقیقات نشان می‌دهد که متهم سابقه بیماری روحی و روانی و بستری شدن در بیمارستان را داشته است.

کد خبر 849440 برچسب‌ها فراجا بیماری روانی قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد