Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:44:31 GMT

منطقه الخضراء در مرکز بغداد امنیتی‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۵۰۵

منطقه الخضراء در مرکز بغداد امنیتی‌تر می‌شود

یک منبع نظامی عراق از اجرای طرح جدید امنیتی برای تامین امنیت منطقه "الخضراء" (سبز) در مرکز بغداد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه العربی‌الجدید به نقل از این منبع امنیتی، اجرای طرح تامین امنیت منطقه "الخضراء" و حفاظت از آن در برابر موشک‌ها و خمپاره‌های مورتر برای ممانعت از وقوع مجدد هرگونه حمله دیگر آغاز شده که آخرین آن در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: هماهنگی با ایست‌های بازرسی دائم صورت گرفته و سطح هشدار به طور کلی افزایش یافته است. این طرح در عین حال تحت نظارت شخص نخست وزیر است.

طبق گفته این منبع، این طرح که در آن صدها تن از نیروهای امنیتی شرکت دارند تنها منحصر به عملیات نظارتی نیست بلکه هماهنگی و تلاش‌ اطلاعاتی بی‌وقفه برای شناسایی هرگونه اقدام مشکوکی را هم دربرمی‌گیرد. همکاری‌ای نیز با اهالی بغداد برای گزارش دادن درباره هرگونه تحرک مشکوکی وجود دارد. هلکوپترهای عراقی نیز عملیات نظارت هوایی را انجام می‌دهند.

این منبع امنیتی اعلام کرد: این طرح شامل عملیات تفتیش و بازرسی در تعدادی از  مناطق شرقی بغداد است و تا اطلاع ثانوی این طرح اجرایی می‌شود. فرماندهان امنیتی به ماموران گشت‌زنی دستور داده‌اند با هر طرفی که خارج از قانون عمل کنند، با قاطعیت برخورد کنند. این طرح همچنین شامل مجازات افسران مقصر می‌شود.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق پیشتر از شلیک موشک "کاتیوشا" به نزدیکی سفارت آمریکا در مرکز منطقه "الخضراء" خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین