Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:52:26 GMT

خطوط هوایی چین از بوئینگ درخواست خسارت کردند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۷۵۴

خطوط هوایی چین از بوئینگ درخواست خسارت کردند

پکن- ایرنا- دو خط هوایی بزرگ چین از شرکت بوئینگ به خاطر تعلیق پرواز هواپیماهای مدل 737 Max این شرکت درخواست خسارت کردند.

'سی سی تی وی' تلویزیون دولتی چین روز چهارشنبه گزارش کرد دو شرکت عمده این کشور به نام های 'ایرچاینا' و 'چاینا ساترن' به طور جداگانه از شرکت بوئینگ درخواست خسارت به دلیل تعلیق پروازهای خود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ، چین در اسفند سال 97 عملیات تجاری تمام هواپیماهای Boeing 737 Max را متوقف کرد.
یک فروند بوئینگ 737 مکس 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی که اواسط اسفند از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن کشته شدند.
هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.
در حادثه‌ای دیگر، یک فروند از همین هواپیما، 14 دسامبر (23 آذرماه) از دبی در امارات عازم نروژ بود که به علت نقص فنی یکی از موتورها، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد.
علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی، نوزدایو (nosedive) یا تنزل ناگهانی سطح حرکت (شیرجه ناگهانی هواپیما رو به پایین) اعلام شده است که این موضوع نقص فنی این مدل بوئینگ را تایید کرد.
گزارش اولیه علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هواپیمایی اتیوپی نشان می دهد که خلبانان 'بارها' سعی کرده است از فاجعه سقوط هواپیما جلوگیری کند اما تنزل ناگهانی سطح حرکت موجب شده که هواپیما در نهایت سقوط کند.
در پی سقوط چندین هواپیما از این مدل، کشورهای متعددی استفاده از این نوع بوئینگ را در شرکت های هواپیمایی خود ممنوع و برخی کشورها نیز عبور این مدل بوئینگ را از آسمان خود ممنوع اعلام کرده بودند.
شرکت گروه هواپیمایی چین همان زمان اعلام کرد سفارش خرید 100 فروند هواپیمای بوئینگ 737 MAX را تا زمانی که از ایمنی آنها مطمئن نشود تعلیق کرده است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين بوئينگ درخواست خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!