Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@03:05:17 GMT

"شینزو آبه" یا "آبه شینزو"؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۷۳۱

'شینزو آبه' یا 'آبه شینزو'؟

ژاپن درخواست مودبانه‌ای از جهان دارد و آن پایان دادن به تلفظ اشتباه اسامی موجود در این کشور است.

به گزارش عصر ایران به نقل از "سی‌ان‌ان"، در ژاپن مردم در ابتدا نام‌خانوادگی خود را گفته و به دنبال آن نام مرسومشان را اعلام می‌کنند. این الگو در میان مردم کره جنوبی و چینی‌ها نیز مرسوم است.

با این وجود در 150 سال گذشته، با وجود نگارش اسامی ژاپنی به زبان انگلیسی، هنوز نام کوچک افراد در ابتدا قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول دوره "می‌جی" Meiji  تلاش‌های فرامرزی و بین‌المللی زیادی در این خصوص صورت گرفت و بخشی از آن همچنان به صورت یک استاندارد پذیرفته شده است. با این وجود هنوز استثنائاتی وجود دارد و بسیاری از اسامی تاریخی با درج نام خانوادگی قبل از نام اصلی آغاز می‌شوند.

 در ابتدای ماه جاری و با ورود به دوره "ریوا" Reiwa ، دولت ژاپن قصد دارد این مشکل را یک بار و برای همگان حل کند.

تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن در نشست خبری خود گفت، دولت امیدوار است از این پس نام نخست‌وزیر این کشور مانند رئیس جمهور چین "شی‌ جین‌پینگ" و رئیس‌جمهور کره جنوبی "مون جای- این"، به صورت"آبه شینرو" نوشته و خوانده شود.

وزیر خارجه ژاپن در این خصوص اضافه کرد: به زودی درخواست خود را به رسانه‌های بین‌الملل می‌فرستم.

وی امیدوار است رسانه‌های انگلیسی زبان ژاپنی، زودتر و سریع‌تر از بقیه از این دستورالعمل پیروی کنند.

کونو با اشاره به گزارش 20 سال گذشته "شورای ملی زبان" ژاپن، با اصرار خواستار پذیرش ساختار زبان ژاپنی در فرمت انگلیسی آن شد.

این گزارش در زمان خود چندان اجرایی نشد، چرا مردم ژاپن در میان جوامع بین‌الملل و جوامع داخلی ژاپن، نامشان را به انگلیسی نوشته و نام خانوادگی خود را به دنبال آن آوردند. با این حال ژاپنی‌ها امیدوارند در دوره جدید تمایل برای تغییر چنین الگویی شکل گیرد.

توکیو روی این موضوع کار کرده و احتمالا بسیاری از سازمان‌های رسانه‌ای این دستور را اجرایی خواهند کرد، با این وجود هیچ تضمینی در خصوص درک و درستی این فرمت، نگارش و تلفظ نام‌های ژاپنی وجود ندارد. یک سرچ ساده اینترنتی در خصوص نام آقای "جین‌‌پینگ" نشانگر این امر است.

در حال حاضر "اسوشیتد پرس" نیز راهنمایی برای نام‌های ژاپنی ندارد و همچنان نام نخست‌وزیر ژاپن را "شینزو آبه" می‌نویسد. تارنمای "ساختار و بخش راهنمای شیکاگو" که مرجع زبان و کلمه در انگلیسی محسوب می‌شود، همه نام‌های انگلیسی را با ساختار همین زبان و با ترتیب نام کوچک و نام خانوادگی پشت یکدیگر قرار می‌دهد.

در روزهای آینده ژاپن میزبان رویداردها و دیدارهای مهمی در سطح بین‌المللی است. سران گروه 20 به ژاپن خواهند رفت و پس از آن شاهد جام جهانی راگبی در سپتامبر خواهیم بود. المپیک تابستانی نیز یکی دیگر از وقایع مهم در این کشور است. وقایعی که نام رهبران ژاپن در آن به وفور تکرار می‌شود، حال باید دید رسانه‌های جهان از کدام ترکیب اسمی برای نخست‌وزیر استفاده می‌کنند؟ "شینزو آبه" یا "آبه شینزو"

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درخواست ژاپن جامعه جهانی اسامی رهبران درست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • (عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ببینید | جزئیات مهم کنکور ۱۴۰۳ از زبان وزیر علوم
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان