Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات پاکستانی از آلوده شدن صدها نوزاد و کودک به ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV در یکی از شهرهای این کشور خبر دادند. آفتاب‌‌نیوز : صدها نوزاد و کودک خردسال در یکی از شهرهای ولایت "سند" به ویروس HIV آلوده شده‌اند. سه چهارم از افرادی که از یک ماه قبل در این منطقه به این ویروس آلوده شده‌اند کودک بوده‌اند و نزدیک به دو سوم از آنان کمتر از پنج سال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اعلام مقامات محلی اقدام پزشکان در استفاده از سرنگ مشترک برای تزریق دارو و عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام انتقال خون از عوامل گسترش این ویروس است که به سیستم ایمنی بیمار حمله کرده و به بیماری ایدز منجر می‌شود.
این کودکان در حالی به ویروس HIV آلوده شده‌اند که درمان‌های ویژه این بیماران در پاکستان برای قشر ضعیف به سختی انجام می‌شود. گفته شده در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۲۰۰ نفر در این کشور به دلیل بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.
پزشکان پاکستانی حدود یک ماه قبل به شیوع ویروس HIV در این منطقه پی بردند؛ زمانیکه تب تعدادی کودک به رغم دریافت دارو بهبود پیدا نکرد.
در آزمایشاتی که از این کودکان به عمل آمد مشخص شد آنان به ویروس HIV آلوده شده‌اند. از آن زمان ۱۸ هزار و ۴۱۸ کودک تحت آزمایش قرار گرفته‌اند که تست ۶۰۷ نفر از آنان مثبت اعلام شده‌است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاکستان ویروس نوزاد کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جالب نجات یک نوزاد در کنار جاده!

دریافت 6 MB کد خبر 6096391

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب نجات یک نوزاد در کنار جاده!
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • مرگ صدها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام (فیلم)
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار