Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر توانمندسازی مهارتی دانش آموزان گفت: در این راستا طرح ایران مهارت در ۱۳۰ مدرسه استان بوشهر امسال اجرا می‌شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست بررسی موانع و مشکلات طرح ایران مهارت اظهار داشت: اجرای طرح ایران مهارت ضعف‌های آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی کشور درزمینه مهارت‌آموزی وجود دارد را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم افزایش مهارت‌های پایه در دانش آموزان در توسعه کارآفرینی افزود: باید همکاری‌های لازم با آموزش و پرورش برای اجرا و تقویت طرح ایران مهارت بیشتر شود تا خروجی طرح مفید و مثمر ثمر باشد.

دراهکی با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت در 130 مدرسه استان بوشهر امسال اجرا می شود،اظهار کرد:  طرح ایران مهارت در مدارس دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم تا نهم استان  اجراءء می‌شود که این امر کار، طرح بسیار خوبی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

وی، توسعه و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی را از اهداف اجرای طرح ایران مهارت دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان، ایجاد زمینه کسب شایستگی‌های پایه فنی موردنیاز نیروی کار حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت نوآوری و کارآفرینی و ایجاد ارتباط بین آموزش رسمی و غیررسمی در دوره اول متوسطه از اهداف طرح  ایران مهارت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر تصریح کرد: در طرح ایران مهارت آموزش رشته‌های حوزه‌های صنعت و معدن، کشاورزی و فرهنگ و هنر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که توسط 120 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مدارس متوسطه اول و دوم سراسر استان بر اساس نیاز دانش آموزان اجرا می‌شود.

طرح" ایران مهارت" در استان بوشهر اجرا می‌شود طرح جامع مهارت آموزی در استان بوشهر تدوین شد مهارت‌های نوین در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ارائه می‌شود

دراهکی با بیان این مطلب که 500 مهارت برای طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است تصریح کرد: آموزش مهارتهای فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آنها و کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته‌های دانشگاهی از جمله دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار داشت: 80 درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش اموزان بانیازهای ویژه است.

وی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

رشیدی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

وی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و اظهار داشت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

وی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آنها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 800 متر و با زیربنای 250 متر مربع به ارزش بالغ بر 3 میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی