Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای غرب به بهانه حمایت از زن در حق زنان جنایت و خیانت می‌کند گفت: فروکاستن مقام مادری جنایت به بشریت است در عبارتی مقام معظم رهبری فرمود اسلام به مقام واقعی زن را تکریم کرده است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسملین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: دعا می‌تواند کارهای نشدنی را به سرانجام برساند و گره‌های کور را باز کند ولی انسان هم باید توکل به خدا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پاک‌دامنی و عفت و حیای حضرت مریم(س) نیاز جامعه انسانی به‌‌ویژه کشورهای اروپایی است که تظاهر به تبعیت از این بانوی پاک‌دامن دارند ولی هیچ شباهتی به وی ندارند و تصاویری که از حضرت مریم(س) می‌کشند از حقیقت دور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: حضرت مریم(س) باردار شد و از خدا به وی اذن رسید که این دستور حق‌تعالی است و خداوند خواسته که شما فرزندی داشته باشی، درد زایمان حضرت مریم(س) را به بیرون شهر هدایت کرد و زیر درختی رفت و ندایی از طرف خدا رسید و گفته شد ای مریم زیر پای تو چشمه‌ای جاری‌ شده و درخت را تکان بده و خرمای تازه به تو می‌دهد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: موضوع زندگی حضرت مریم (س) این درس را می‌هد که خداوند در سخت‌ترین شرایط از انسان‌ها حمایت کرده و از درخت خشک خرما می‌رویاند، حضرت مریم(س) مامور شد درخت را تکان دهد و این یعنی از تو حرکت از خدا برکت.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: در ماه رمضان و با زبان روزه مراقب زبان خود باشید و چشم خود را از حرام دور کرده و به یکدیگر حسادت نداشته باشید و دعوا نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت مریم(س) قنداقه فرزند را به دست گرفت و به منزل بازگشت، به وی اعتراض کردند که تو ازدواج نکردی که به اذن خدا حضرت عیسی(ع) سخن گفت و فرمود من بنده خدا هستم و تا زمانی که زنده هستم باید رفتارهای پسندیده‌ای انجام دهم.

آیت الله مکارم شیرازی: ارزش های اخلاقی در دنیای غرب فدای دلار و یورو شده استنماینده ولی‌فقیه در گیلان : چالش بزرگ دنیای غرب دستیابی به آرامش استممنوعیت حجاب شکستی بزرگ برای دنیای غرب

وی عنوان کرد: حضرت عیسی(ع) گفت خدا مرا مامور کرده نسبت به مادرم نیکوکار باشم، اگر کسی با مادرش بدرفتاری کند جبار، شقی و بدبخت است و من بدبخت نیستم و باید با مادرم برخورد خوبی داشته باشم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قرآن کریم بر مقام مادر تاکید کرده است که این موضوع به دلیل جایگاه و نقش مادر است که باید مورد تکریم همه فرزندان قرار بگیرد، گاهی یک مادر فرزندی را به دنیا می‌آورد که این فرزند مانند حضرت عیسی(ع) زمینه هدایت هزاران نفر می‌شود و مادری مانند مادر امام زمان(عج) که دنیا را هدایت می‌کند.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه دنیای غرب به بهانه حمایت از زن در حق زنان جنایت و خیانت می‌کند خاطرنشان کرد: فروکاستن مقام مادری جنایت به بشریت است، در عبارتی مقام معظم رهبری فرمود اسلام به مقام واقعی زن را تکریم کرده است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران