Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@18:28:26 GMT

سرگیجه دوباره سازمان لیگ برای سوپرجام

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۶۲۷

سرگیجه دوباره سازمان لیگ برای سوپرجام

نداشتن قوانین مشخص و از پیش تعیین شده، دوباره سازمان لیگ را در یک وضعیت پیچیده قرار داده است.

به گزارش مشرق، برای برگزاری سوپرجام در کشورهای مختلف، قوانین ساده‌ای وجود دارد. اینکه تیم‌های قهرمان لیگ و حذفی روبروی هم قرار می‌گیرند و در صورت قهرمانی یک تیم در هر دو جام، نایب قهرمان یکی از جام‌ها روبروی آن‌ها می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در ایران، همین قوانین ساده هم پس از برگزاری چند دوره سوپرجام تدوین نشده و قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، می‌تواند یک چالش جدید به وجود بیاورد.

سعید فتاحی، رئیس سازمان لیگ امروز اعتراف کرده هیچ قانونی برای سوپرجام در صورت قهرمانی یک تیم در لیگ و حذفی، پیش بینی نشده و اگر پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوند، نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند: «در آئین نامه برگزاری سوپرجام چنین موضوعی پیش بینی نشده است و اگر پرسپولیس قهرمان شود هیئت رئیسه سازمان لیگ تشکیل جلسه داده و درباره برگزار شدن یا برگزار نشدن سوپرجام تصمیم می‌گیرد.»

بیشتر بخوانید:

تاریخ برگزاری سوپر جام مشخص شد  

پیش بینی که باید در ابتدای فصل انجام می‌شد، انجام نشده و حالا سازمان لیگ با یک چالش جدی روبروست. اگر پرسپولیس قهرمان دو جام شود و آن‌ها قرار باشد سوپرجام را برگزار کنند، مشخص نیست کدام تیم روبروی‌شان قرار می‌گیرد. در ایتالیا در صورت قهرمانی یک تیم در دو جام که با حضور یووه اتفاق متداولی هم هست، نایب قهرمان جام حذفی روبروی این تیم قرار می‌گیرد. مثل فصل گذشته که میلان، نایب قهرمان جام حذفی با یوونتوس سوپرجام را برگزار کرد. در اسپانیا هم فصل پیش همین سناریو اتفاق افتاد و پس از قهرمانی بارسلونا در هر دو جام، سویا به عنوان نایب قهرمان کوپا دل ری به سوپرجام رسید. در انگلیس، قوانین متفاوت است و این فصل که سیتی قهرمان همه جام‌های داخلی شده، جام خیریه روبروی لیورپول تیم دوم لیگ برتر قرار می‌گیرد. در آلمان، قوانین مشابه انگلیس است و سال ۲۰۱۶ که بایرن هر دو جام را گرفت، دورتموند تیم دوم بوندسلیگا در سوپرجام روبروی‌شان بازی کرد.

اگر پرسپولیس قهرمان لیگ شود، هر دو تیم سپاهان و داماش می‌توانند ادعای حضور در سوپرجام را داشته باشند. هر دو تیم هم به یک اندازه حق دارند و در ۴ لیگ معتبر فوتبال دنیا، ۲ کشور نایب قهرمان جام حذفی و ۲ کشور تیم دوم لیگ برتر مجوز حضور در سوپرجام را بدست می‌آورند. چنین موضوعی، باید پیش از شروع فصل حل شود و حالا هر تصمیمی از سازمان لیگ، می‌تواند به معنی جانب‌داری از یک تیم و بی‌عدالتی، در حق تیمی دیگر باشد.

اگر مسئولان سازمان لیگ تصمیم به لغو مسابقه بگیرند هم برای دومین سال پیاپی، مجبور به اهدای جام به پرسپولیس در اتاق سازمان لیگ هستند. فصل پیش، استقلال بخاطر سفر به ترکیه به عنوان مقصر ماجرا معرفی شد و امسال، دیگر مقصری جز خود سازمان لیگ وجود ندارد. اگر جام بایگانی شود، پرسپولیسی‌ها می‌توانند اعتراض کنند و اگر جام به آن‌ها برسد، سوپرجام ایران به جای یک جام ورزشی، تبدیل به یک لوح تقدیر دفتری می‌شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس سازمان لیگ سوپر جام فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ادی هال، قهرمان پیشین مسابقات قوی‌ترین مردان جهان، رکورد قبلی سنگین‌ترین مشت تاریخ را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش تسنیم، تا پیش از این رکورد سنگین‌ترین مشت در اختیار الکس پریرا، قهرمان برزیلی دسته میان وزن مبارزات آزاد بود که مشت او 191 هزار و 796 واحد PI قدرت داشت (واحد قراردادی تعیین شده از سوی مؤسسه عملکرد UFC برای سنجش میزان قدرت ضربات مشت) و پیشتر از او هم فرانسیس انگانو مبارز کامرونی UFC با مشتی به قدرت 129 هزار و 161 واحد رکورددار بود که در زمان ثبت آن رکورد در سال 2017، دانا وایت، رئیس مسابقات UFC قدرت مشت او معادل 96 اسب بخار یا هم اندازه نیروی وارد شده از فرود یک چکش 5 کیلویی از بالای سر انسان دانست.

ادی هال بریتانیایی اکنون رکوردی جدید را به ثبت رسانده و مشتی به دستگاه مخصوص سنجش قدرت ضربات وارد کرد که 208 هزار و 901 واحد PI قدرت داشت. او در روزهایی موفق به ثبت رکوردی جدید برای سنگین‌ترین مشت تاریخ شد که در حال آماده کرده خود برای یک مبارزه 4 جانبه MMA در قطر است. هال 36 ساله سال 2022 برای مدت کوتاهی وارد عرصه بوکس شد اما پس از مغلوب شدن برابر هفتور بیورنسن 35 ساله در یک مبارزه نمایشی، به مبارزات UFC رو آورد و در کنار تام آسپینال، قهرمان سنگین وزن این رشته شروع به تمرین کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899855

دیگر خبرها

  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • جام حذفی ایران؛ هفت قهرمان به راه خود ادامه می‌دهند
  • راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران
  • (تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟