Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:28:28 GMT

طرح سفیران سلامت در استان مرکزی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۷۵۲

طرح سفیران سلامت در استان مرکزی اجرا می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک با بیان اینکه طرح سفیران سلامت در استان مرکزی اجرا می‌شود گفت: میزان شوری خمیر نانوایی‌های استان مرکزی رصد و اندازه‌گیری می‌شود. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جواد نظری ظهر امروز در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشارخون بالا با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل بیماری‌ها اظهار داشت: طرح سفیران سلامت در استان مرکزی به مدت سه سال با هدف آموزش و ترویج خودمراقبتی در حال اجرا است و کشورهای پیشرفته از اجرای این طرح نتایج مطلوبی را به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالان طرح سفیران سلامت به سه گروه سفیران سلامت خانواده، دانش‌آموزی و دانشجویی تقسیم شده‌اند که آموزش‌های لازم را متناسب با سطح آموزش‌پذیری هر رده به جامعه هدف ارائه می‌دهند که اگر این آموزش‌ها در سطح عالی ارائه داده شوند شاهد بازخورد مطلوبی از برگزاری این طرح هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تصریح کرد: تغییر ذائقه یکی از مباحث قابل اهمیتی است که سفیران سلامت به آن توجه دارند و در تلاشیم تا با فرهنگسازی مناسب نمک را از سفره‌ها حذف و سبزیجات خشک، طعم‌دهنده‌های طبیعی و فاقد نمک را جایگزین آن کنیم.

نظری ادامه داد: میزان استاندارد مصرف نمک برای هر فرد معادل 3 تا 5 گرم روزانه برآرود شده اما هر فرد ایرانی روزانه 12 تا 15 گرم نمک مصرف می‌کند که علاوه بر آن میزان نمک پنهان مصرفی وعده‌های غذایی نیز وجود دارد.

برخورد با نانوایی‌هایی که نان شور می‌پزند

وی عنوان کرد: مجموعه علوم‌پزشکی استان مرکزی در راستای مقابله با مصرف و کنترل میزان نمک پنهان دستگاه شورسنج تهیه کرده و به بررسی میزان شوری خمیر نانوایی‌ها می‌پردازد که در صورت مواجه شدن با نانوایی که نان شور می‌پزد براساس قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

خیز وزارت بهداشت برای "افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی"پیگیری کمیسیون بهداشت برای پرداخت معوقات پرستارانهشدار وزارت بهداشت درباره کپسول لاغری "مهزل بارمان"

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی اراک خاطرنشان کرد: کم‌خطر بودن نمک دریا دروغ بزرگی است که توسط سودجویان فضای مجازی در میان مردم مطرح شده و در اصل این نوع نمک به سبب وجود در دریا حاوی انواع آلودگی و بیماری‌های گوناگون است، این نوع نمک تنها در کشورهای فاقد دریاچه نمک مصرف می‌شود.

نظری بیان کرد: در طرح تحول سلامت سالانه حدود یک میلیارد تومان هزینه صرف تامین مکمل‌های غذایی از جمله قرص‌های آهن و ویتامین برای افراد خاص می‌شد درصورتی که می‌توان با اصلاح الگوی مصرف غذایی این کمبودها را برطرف کنیم.

وی افزود: کنترل میزان فشارخون مادران باردار به ویژه مادران دچار به فشارخون حاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا بطور ویژه این مسئله را در دستورکار قرار داده است.

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در استان مرکزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک ادامه داد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از تاریخ 17 خردادماه امسال وارد فاز اجرائی می‌شود و جامعه هدف اجرای این طرح تمامی افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی و به ویژه مادران باردار است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم نقش موثری در فرهنگسازی، کنترل و درمان فشارخون داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

معاون تربیتی بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۴ هزار دانش آموز و ۱۲۰ فرهنگی در هشتمین جشنواره سفیران سلامت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی گلدانی‌مقدم در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سفیران سلامت استان خراسان جنوبی که در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برگزار شد اظهار داشت: امسال بیش از 4 هزار دانش آموز و 120 فرهنگی استان دربرگزاری این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به انتخاب 800 اثر برگزیده در مرحله شهرستانی هشتمین جشنوراه سفیران سلامت توسط داوران، گفت: از مجموع این تعداد اثر، 67 اثر جواز حضور و رقابت در مرحله استانی را به دست آوردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش سفیران سلامت ر ارتقای شاخش های بهداشت و سلامت فردی، اجتماعی، روحی، جسمی و توانمند سازی دانش آموزان در مواجه با تهدیدات آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: از مجموع 67 اثر راه یافته به مرحله استانی، پس از ارسال و داوری آثار در دبیرخانه کشوری این جشنواره، 5 اثر از آثار دانش آموزان استان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت می‌توانند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثرکردن این گونه تهدیدات در مدارس و جامعه نقش آفرین باشند تصریح کرد: با مشارکت فعال سفیران سلامت می‌توانیم مدارس پاکیزه، سالم‌ و عاری از تهدیدات و  آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از آن باشیم.

گلدانی‌مقدم افزود: سفیران‌ سلامت زمانی که در این عرصه شروع به فعالیت می‌کنند باید بدانند که وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به آن‌ها به خوبی عمل کنند که به عنوان سفیر سلامت کوشا و فعال شناخته شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: هشتمین جشنواره سفیران سلامت در رشته‌های قصه‌گویی، سرود، مدرسه کوچک، نقاشی، باغچه کوچک ساز، بهداشت، داستان مصور، فیلم کوتاه، اینفوگرافی، کاریکاتور و عکاسی برگزار شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت