Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری اظهار کرد: طبق دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با توجه به وجود کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) همچنین همزمانی برداشت گندم و چغندر قند در استان خوزستان، با برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در بندر، مقرر شد از توان دیگر استان‌ها برای حمل بار استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغاغله بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت شده که از این میزان ۴۲۰ هزار تن آن به سایر نقاط کشور حمل شده است.

وی بیان کرد: ۱۰۰ هزار تن از چغندر برداشت شده نیز حمل و به استان‌های مقصد همچون همدان، کرمانشاه و قزوین ارسال شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: برای کالا‌های اساسی نیز طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد از توان و ظرفیت دیگر استان‌ها استفاده شود و در این راستا فراخوان داده شده است.

خروج روزانه ۳ هزار کامیون از بندر امام خمینی (ره)

دغاغله ادامه داد: روزانه به صورت میانگین ۳ هزار کامیون کار خروج کالا از بندر امام خمینی (ره) را انجام می‌دهند که از این تعداد حدود یک هزار و ۸۰۰ کامیون کار حمل کالا‌های اساسی را بر عهده دارند و مابقی، جابجایی دیگر کالا‌ها را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: روزانه ۴۵ هزار تن کالا از بندر امام خمینی (ره) حمل می‌شود که طبق هدف گذاری‌های صورت گرفته این رقم به ۵ هزار تن در روز خواهد رسید.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: با تلاش مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان و تصمیم‌های اتخاذ شده، مشکل حمل کالا‌های اساسی از این بندر مرتفع خواهد شد و عمده کالا‌های اساسی موجود در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) تا خردادماه به بازار‌های هدف خواهیم رساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد رستگاری از حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد در سال ۱۴۰۲ به سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون تن از این عدد مربوط به حمل مصالح معدنی و ساختمانی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: آمار فوق نشان می‌دهد که قریب به ۴۰ درصد از کالای حمل شده از مبدأ استان، مربوط به مصالح معدنی است که طبیعتاً این موضوع نشان از حساسیت و اهمیت کنترل مصالح معدنی در استان دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که تناژ بالایی از مصالح معدنی در استان، خارج از ضوابط قانونی در حال حمل است که این موضوع ضمن تضییع حقوق دولتی، کاهش ایمنی تردد در شبکه جاده‌ای و تخریب شدید رویه راه‌ها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف جلوگیری از وقوع حوادث جاده‌ای، حفظ زیرساخت‌ها و برقراری عدالت، ضروری است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با مجموعه راهداری و پلیس‌راه جهت کنترل حمل محمولات معدنی در استان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد