Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهرافزود: برای افزایش تردد کشتی‌های تجاری در بندر بوشهر باید عمق حوضچه اسکله‌ها و کانال ورودی و خروجی بندر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیاست صادرات و واردات کالا در استفاده از کشتی‌های با ظرفیت بالای ۳۰ هزار تن است تصریح کرد: بارگیری کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن برای شرکت‌های تجاری توجیه اقتصادی ندارد از این‌رو باید زمینه افزایش پهلوگیری این کشتی‌ها در بندر بوشهر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی برای ارائه راهکا‌های لازم در افزایش صادرات محصولات استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر در ابعاد تولید محصولات مختلف کشاورزی، معدنی و شیلاتی دارای ظرفیت بالایی است که باید راهکار‌های لازم برای افزایش صادرات این محصولات با تشکیل کارگروه تخصصی فراهم شود.

گراوند، از پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: پیچیدگی فرایند اداری در بخش‌های مختلف هیچ مبنای کارشناسی ندارد که از تحریم‌ها بدتر است.

وی با تاکید بر توجه به آموزش صادر کنندگان محصولات مختلف تولیدی استان افزود: دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر مکلف هستند همکاری تام و کامل برای تسریع در صادرات و واردات، تخلیه و بارگیری کالا از بنادر استان بوشهر داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در صادرات کالا‌ها و محصولات تولیدی استان باید استاندارد‌های لازم لحاظ شود بیان کرد: استاندارد‌های اجباری در صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی و شیلاتی باید مورد توجه صادر کنندگان قرار بگیرد و سازمان‌ها و ادارات ذیربط باید نسبت به این مهم حساس باشند.

گراوند با تاکید بر افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها با تناژ بالای ۳۰ هزار تن در اسکله بندر بوشهر گفت: تسریع در تکمیل لایروبی کانال بندر بوشهر زمینه پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر با تناژ بالای ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر را فراهم می‌کند.

وی از برپایی نمایشگاه مواد غذایی در مرکز استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: افزایش تعامل همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های هم‌جوار استان بوشهر امری مهم و ضروری است که در این راستا حضور بازرگانان این کشور‌ها در نمایشگاه مواد غذایی بوشهر نقش تاثیرگذاری در افزایش صادرات دارد.

انتهای پیام/م

لزوم تسریع در تکمیل لایروبی کانال بندر بوشهر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت