Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سوقندی در مراسم تجلیل از کارکنان ایثارگر و خانواده شهدا و جانبازان فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های تابعه و فعالان فرهنگی و هنری حوزه ایثار و شهادت خراسان شمالی با اشاره به اینکه ایثار و پیروزی آمیزه ای مناسبت‌های ملی و مذهبی است، اظهار کرد: ایثار از منظر فرهنگ دینی یک مفهوم قرآنی و خواستگاه آن وحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوقندی مصداق بارز ایثار را در دفاع مقدس و مدافعان حرم دانست و افزود: ترجیح منافع ملی و مردمی به منافع فردی، حزبی، گروهی و جناحی در درجات بعدی ایثار در شرایط امروز قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرارداریم، تصریح کرد: اگر امروز در عرصه اقتصادی و فرهنگی گذشت و ایثار داشته باشیم بی شک در تمامی عرصه‌ها موفق خواهیم بود و بر مشکلات و توطئه‌های دشمنان فائق می آییم.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثار گران در ادامه از علما، هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه به عنوان ایثارگران یاد کرد و گفت: آنها با کمترین امکانات و توقعات، جان و وقت و عمر خود را ایثار می‌کنند.

سوقندی افزود: امروز ایران اسلامی به همت دولتمردان و تمام مردم و امت اسلامی در مقابل جنگ اقتصادی دشمنان راه مقاومت و عزت و خلاقیت را انتخاب کرده و فرهنگ ایثار را به تمامی فرهنگ‌ها و منافع شخصی ترجیح داده است.

وی از تولید خاطره، استفاده از نمادها، الگوها و تولید آثار هنری و گفتمان سازی به عنوان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: گفتمان غالب کشور ما گفتمان دفاع مقدس است.

کد خبر 4624225

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست