Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@14:29:35 GMT

عراق از تحریم های ایران در حوزه انرژی معاف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۷۹۸

پس از آنکه عراق بارها از آمریکا درخواست کرد که از تحریم های علیه ایران معاف شود و آمریکایی ها نیز به دولت عراق اعلام کرده بودند که معافیت ها را تمدید نخواهند کرد، خبرها حاکی از آن است که واشنگتن یک بار دیگر عراق را از تحریم های ایران در حوزه انرژی معاف کرده است.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: عراق از بحث تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در حوزه سوخت و انرژی معاف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاردار سفارت آمریکا در بغداد در این خصوص گفت: ما حامی عراق در استقلال انرژی این کشور هستیم، چرا که بغداد کشور غنی در حوزه انرژی است.

وی در این باره افزود: افزایشی در خصوص تعداد نظامیان آمریکا در عراق نداریم؛ مگر اینکه نخست وزیر عراق در این خصوص درخواستی را از ما مطرح کند.

هود همچنین از وساطت عراقی‌ها بین ایران و آمریکا اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که آمریکا می‌تواند بدون واسطه با طرف ایرانی وارد گفت‌‌وگو شود.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که برای آرام کردن اوضاع در منطقه، هیأت‌هایی را به تهران و واشنگتن خواهد فرستاد.

کاردار سفارت ایالات متحده آمریکا همچنین در مورد حمله راکتی اخیر به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق نیز گفت که واشنگتن هنوز مسئول این حمله را اعلام نکرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از آن بازاعمال شد که در 18 اردیبهشت 1397، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌کند. از آن پس، عراق همواره به‌دنبال کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

عراق وابستگی زیادی به خرید انرژی از ایران و واردات کالاهای مختلف از این کشور دارد. مقامات عراقی بارها گفته‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نخواهند کرد. نخست‌وزیر عراق دسامبر گذشته تصریح کرده بود: «ما بارها و بارها موضع خود را در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تکرار کردیم، عراق بخشی از آنها نخواهد بود.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا عراق ایران تحریم معافیت هادی رضوی جواد نکونام حسین هدایتی ابیانه پالرمو احمد عراقچی خودروهای هیبریدی زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!