Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که تلاش‌های انسان برای سکونت بر روی مریخ روز به روز در حال افزایش است، دانشمندان می‌گویند شرایط این سیاره به گونه‌ای است که افرادی که بر روی آن ساکن شوند، به سرعت به موجودات دیگری مبدل می‌شوند.

در شرایطی که بخش عمده تلاش‌های انسان‌ها بر روی مسافرت به کره مریخ متمرکز شده، اسکات سولومون، متخصص زیست شناسی دانشگاه رایس معتقد است شرایط کره مریخ بر روی انسان‌ها تاثیرات شگرفی می‌گذارد و تغییرات اساسی در شیوه نگرش، وضعیت فیزیکی و بدن افراد ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزوده است: انسان‌ها در صورت زندگی طولانی مدت در مریخ مجبور به ازدواج در این سیاره و تولید مثل خواهند بود و زندگی افراد بر روی مریخ و در شرایطی کاملا متفاوت با زمین زمینه ساز تغییراتی در نوزادان و اطفال خواهد بود و در نهایت به شکل گیری یک گونه جانوری متفاوت می‌انجامد که با انسان زمینی متفاوت خواهد بود.

این محقق افزوده که تغییرات در انسان‌های ساکن مریخ سریع‌تر از حد تصور رخ می‌دهد و بعد از دو گذشت دو نسل این تغییرات به طور واضح و کاملا مشهود در انسان‌های ساکن شده در مریخ قابل مشاهده خواهد بود. یکی از مهم‌ترین دلایل این تغییرات این است که جاذبه مریخ در حدود یک سوم کره زمین است و همین مساله استخوان‌های انسان‌ها را ضعیف‌تر و در برابر برخورد و شکست آسیب پذیرتر می‌کند و لذا می‌توان انتظار داشت به تدریج استخوان‌های ساکنان مریخ از چگالی بیشتری برخوردار شده و قوی‌تر شوند.

همچنین پیش بینی می‌شود تغییراتی اساسی در پوست بدن ساکنان مریخ برای مقابله با اشعه رادیواکتیو قوی‌تر مریخ ایجاد شود. تغییر در سیستم تنفس برای دریافت بهینه اکسیژن نیز احتمالی جدی خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناسا مریخ زندگی در مریخ علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است.

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

دیگر خبرها

  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی