Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: موظفیم در راستای تقویت و استحکام بخشی سپر کشور در برابر تحریم ها گام برداریم.

به گزارش ایرنا «محمدباقر عالی» روز چهارشنبه در جریان بازدید از
مجموعه صنعتی اسفراین اظهار داشت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع برنامه دارد که با تجدید نظر در برنامه های خود، برای محکم تر کردن این سپر گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر این باوریم که گام برداشتن در این راستا و استوارتر ساختن سپر کشور در برابر تحریم، در حکم عمل کردن دقیق به منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی پس از بازدید از مجتمع صنعتی فولاد، شرکت لوله گستر و شرکت آذین فورج اسفراین با اشاره به ظرفیت های خوب صنعتی اسفراین، از این شهرستان به عنوان یکی از سپرهای بزرگ کشور در برابر تحریم ها یاد کرد.
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سه طرح بزرگ صنعتی اسفراین شامل طرح تکمیلی مجتمع فولاد در بخش دولتی و طرح های تکمیلی شرکت آذین فورج و شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبا در بخش خصوصی، بزرگترین طرح های دولت یازدهم و دوازدهم در خراسان شمالی است که به زودی به بهره برداری می رسند.
هادی قوامی با بیان اینکه برخی از قطعات صنعتی که در گذشته از خارج وارد کشور می شد، اکنون در اسفراین تولید می شود افزود: حمایت و توجه به این صنایع می تواند آنها را به نقطه قوت کشور تبدیل کند.
فرماندار اسفراین نیز با تاکید بر اینکه صنایع اسفراین تحریم را به فرصت تبدیل کرده اند خواستار حمایت از صنایع بزرگ این شهرستان شد.
طاهر رستمی گفت: هم اکنون برخی واحدهای بزرگ صنعتی شهرستان همچون شرکت لوله گستر تنها با 15 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و حال آنکه نیاز کشور به محصولات آن بیش از این است.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت 140 نوع فولاد آلیاژی را دارد.
اکنون مجتمع فولاد اسفراین تنها در زمینه تولید شمش فولاد فعالیت دارد که با بهره برداری از طرح تکمیلی این مجتمع صنعتی ، توان تولید گریدهای فولادی مختلف برای صنایع گوناگون را خواهد داشت و ارزش افزوده 10 برابری نصیب این صنعت می کند.
شرکت لوله گستر اسفراین نیز از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.
این شرکت با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز آن، در سال 1385 با ظرفیت اسمی 100هزار تن در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
شرکت آذین فورج نیز از شرکتهای بخش خصوصی در شهرستان اسفراین است که قادر به تولید 400 قطعه در صنایع مختلف از جمله انواع بنداژ قطار و قطعات اصلی شیرآلات صنعتی است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن 2 مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست این صنایع، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
5132/7189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون وزير صمت سازمان گسترش و نوسازي صنايع اسفراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

سه عضو گروه ۷ امروز پنجشنبه اعلام کردند در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز ۱۳ آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، انگلیس، آمریکا و کانادا در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی در روز 13 آوریل تحریم‌های جدیدی علیه اتباع و شرکت‌های ایرانی اعلام کردند. 

طبق بیانیه وزارت خارجه انگلیس، تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌های دخیل در صنایع پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهد. 

انگلیس علاوه بر این اعلام کرده قصد دارد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه ایران اعلام کرده و محدودیت‌های جدیدی برای قطعات مورد استفاده در پهپادها و موشک‌ها وضع کند. 

دو فرد ایرانی که گفته می‌شود جزو مدیران شبکه شرکت‌های ایرانی دخیل در ساخت پهپاد هستند در فهرست تحریم‌های انگلیس، کانادا و آمریکا قرار گرفته‌اند. 

علاوه بر این، شرکت‌های بنیان دانش شرق، شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف، شرکت صنایع موتورسازی الوند و شرکت موج گستر آسمان پرواز نیز در فهرست تحریم‌های این سه کشور قرار گرفته‌اند. 

نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم استآمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرداتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کندبلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف