Web Analytics Made Easy - Statcounter

       

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا ، در مراسم امضا تفاهمنامه بین ایمیدرو و سازمان نظام نظام مهندسی معدن و بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاری در معدن، افزود: امروز اقتصاد کشور متلاطم است و با مشکلات جدی روبرو است و یکی از دلایل اصلی آن، وجود نقدینگی بالا در جامعه است.

وی گفت: نقدینگی موجود به حدی بالا است که در هر بازاری (خودرو، طلا، سکه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) وارد شود، آثار مخربی را بر جای می گذارد.

تعیین مشوق های سرمایه گذاری در اجرای نقشه راه

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: به طور حتم با بررسی راهکارهای موثر و جذاب برای سرمایه گذار، می توان این میزان نقدینگی را وارد بخش معدن وصنایع معدنی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از بندهای نقشه راه معدن، جذب سرمایه گذار در این حوزه است، اعلام کرد: این حوزه ظرفیت جذب سرمایه ها را دارد و در برهه ای که نقشه راه در حال اجراست، تعیین مشوق برای جلب سرمایه گذاری ضروری است.

تاکید مجلس بر حمایت از برنامه های توسعه ای

اسماعیلی همچنین از تاکید مجلس بر ارایه راه کارهای توانمندسازی و توسعه معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: "لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان مجلس بر توسعه معدن و صنایع معدنی تاکید دارند و آمادگی خود را برای تصویب هرگونه قانون حمایتی و اثربخش اعلام کرده اند.

امضا تفاهمنامه

وی با اشاره به تفاهمنامه بین ایمیدر و سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: این تفاهمنامه در 3 بخش تنظیم شده که یکی از بخش های اصلی آن مقوله سرمایه گذاری است.

بنابر این گزارش، پیش از ظهر امروز تفاهمنامه ای بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در 6 ماده به امضا رسید.

ارایه ظرفیت های نظام مهندسی در پژوهش های کاربردی مورد نیاز ایمیدرو، ارایه موضوعات کاربردی در راستای نیازهای پژوهشی ایمیدرو و کمک به ارتقا مدیریت دانش و مدیریت فناوری در بخش معدن کشور از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

سفیر چین در دیدار با وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» بدون هرگونه آسیب به آثار باستانی استخراج خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در دیدار با «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» در ولایت «لوگر» بدون آسیب زدن به آثار باستانی استخراج خواهد شد.

در این دیدار دو طرف بر ادامه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین پکن و کابل تأکید کردند.

خیرالله خیرخواه با ابراز خرسندی از توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و چین احیای «جاده ابریشم» را در رشد روابط فرهنگی و اقتصادی در منطقه مهم خواند و افزود: زمینه سرمایه‌گذاری تاجران چینی در افغانستان مساعد است.

وی تأکید کرد: حکومت افغانستان محیط امن کاری را برای مشارکت خارجی فراهم کرده است.

استخراج معدن «مس عینک» در دستورکار چین قرار گرفتکابل: پکن استخراج «مس عینک» را به تأخیر نیندازدچین به‌زودی مس‌های «عینک» را استحصال می‌کند

معدن مس عینک لوگر به‌عنوان بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان و دومین معدن بزرگ مس جهان در شهرستان «محمدآغه» ولایت لوگر قرار دارد.

قرارداد استخراج آن در سال 2008 میان افغانستان و شرکت چینی MCC امضا شد و حدود 30 سال است که امتیاز استخراج این معدن را در اختیار دارد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به‌تازگی در بیانیه‌ای از طرف رئیس شرکت چینی نوشت: آثار تاریخی معدن مس عینک تنها سرمایه افغانستان نیست، بلکه سرمایه بشریت است و به مصونیت آثار تاریخی در منطقه کاری توجه جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید