Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان گفت: تخفيف ها و مشوق هاي خوبي جهت ساخت واحدهاي مسکوني جديد در محله چاهستاني ها در نظر گرفته شده که از جمله آن مي‌توان به تخفيف 90 درصدي در هزينه صدور پروانه ساخت و همچنين تخفيف هاي نظام مهندسي اشاره کرد.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بازآفريني شهري استان هرمزگان اظهار داشت: گام اول ما توافق مالکان واحدهاي مسکوني با توسعه گرهاست که اگر اين امر سرعت بگيرد ساخت واحدهاي مسکوني در مدت زمان کمتري انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: دغدغه اصلي ما ورود به مرحله ساخت و ساز واحدهاي مسکوني در اين محله است که براي اين کار نيازمند مشارکت و همکاري مردم هستيم.
استاندار هرمزگان با اشاره به در نظر گرفتن مدل هاي مختلف جهت انجام طرح‌هاي نوسازي بافت‌هاي فرسوده در محله چاهستاني هاي بندرعباس، افزود: در يکي از اين طرح ها، يک منطقه 12 هکتاري در اختيار توسعه گرها قرار مي گيرد تا عمليات ساخت و ساز را براي ساکنان محله چاهستاني ها انجام دهند.
همتي خاطرنشان کرد: برنامه نوسازي واحدهاي مسکوني در محله چاهستاني هاي بندرعباس را به گونه‌اي تنظيم کرده‌ايم که براي مردم اين محله ارزش آفريني داشته و موجب افزايش توانمندي آنها شود.
به گزارش ايرنا، از دهه هاي پيش به واسطه فقر و بيکاري، نبود امکانات اوليه همچون آب و برق، راه، نداشتن مهارت لازم؛ مهاجرت هاي بي رويه اي از روستاهاي دور و نزديک به بندرعباس مرکز استان هرمزگان صورت گرفته و اين امر در حاشيه اين شهر منجر به ساخت بناهاي بي ضابطه و سست به شکل خيلي ابتدايي شده است.
در اين سال ها محله هاي مختلفي چون محله چاهستاني ها، آيت الله غفاري (شهناز قديم)، شهرک توحيد (شغو)، چه چهکور، کمربندي، دوهزار، اسلام آباد، حسين آباد و طلا بند در بندرعباس شکل گرفت که هم اکنون به عنوان مناطق حاشيه نشيني و بافت فرسوده شناخته مي شوند.
ساکنان اين محله هاي شهر بندرعباس از داشتن زيرساخت هاي اوليه از جمله خيابان و کوچه هاي مناسب محروم بوده و تا اصلاحات هندسي و جانمايي صورت نگيرد، ايجاد امکانات شهري مانند فضاي سبز، فضاي آموزشي، ورزشي و فرهنگي نيز امکان پذيرنيست.
اجراي طرح بازآفريني شهري در هرمزگان به منظور نوسازي و بازسازي بافت هاي فرسوده از سال 96 بنا به دستور رييس جمهوري و وزير راه و شهرسازي از شهر بندرعباس و محله چاهستاني ها آغاز شده است.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی