Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - طرح استيضاح ترامپ ازسوي دمکرات ها، ديدار ظريف با اهالي رسانه، جاري شدن سيلاب در سمنان بر اثر بارش ها، تشديد اختلاف ترامپ با دموکرات ها، مخالفت 62 سازمان مردم نهاد آمريکايي با جنگ، ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري، اختلافات بر سر برگزيت و پيشنهاد تازه ترزامي از مهمترين خبرهاي 12 ساعت گذشته ايرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار داخلي
**********
تهران - ايرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از دانشجويان به بيان دغدغه‌ها و ديدگاه هاي خود درباره مسائل مختلف روز پرداختند و نکات مهمي درباره مسائل مطرح شده و نيز موضوع راهبردي چگونگي ورود جوانان به ميدان و شتاب يافتن حرکت عمومي کشور براي تحقق چشم انداز روشن انقلاب اسلامي بيان کردند.
تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درتوئيتي با تاکيد برپاسداشت زبان فارسي، اعلام کرد: معاونت هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف شدند که از شوراهاي نظارت بر کتاب، موسيقي، فيلم، مطبوعات، چاپ، تبليغات و نمايش در مورد پاسداشت زبان فارسي دستورالعمل اجرايي دريافت کنند.
گچساران - عمليات بررسي و مطالعه خط انتقال صادرات نفت از تلمبه خانه گوره در حوزه شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران به پايانه نفتي جاسک روز چهارشنبه با حضور معاونان مديرعامل شرکت ملي نفت ايران آغاز شد.
تهران - رئيس جمهوري رقابت بخش دولتي با بخش خصوصي را کاملا غلط و اشتباه دانست و گفت: در شرايط مساوي حتما بخش خصوصي در اولويت است و نبايد به هيچ عنوان بخش دولتي رقيب بخش خصوصي باشد.
تهران - مديرعامل گروه مپنا گفت: نخستين ايستگاه شارژ خودروي برقي در تهران ازسوي اين شرکت احداث شد و بدين ترتيب ايران به جمع کشورهاي داراي ايستگاه شارژ خودرو برقي پيوست.
سمنان - مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان گفت: بارش هاي رگباري که از شب گذشته آغاز شده و از عصر امروز شدت يافته، سبب جاري شدن سيلاب در برخي مناطق استان شده است.
تهران - نشست هم انديشي محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان با جمعي از مديران و سردبيران رسانه هاي داخلي برگزار شد.
ساري - رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جريان بازديد از مناطق سيل‌زده شهرستان سيمرغ مازندران روند فعاليت هاي بازسازي را رضايت بخش اعلام کرد و گفت: همگرايي مردم همانند روزهاي نخستين وقوع سيل ادامه دارد.
تهران - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که رفتارهاي اخير آمريکا جنگ رواني و به منظورتخريب اذهان و به تسليم وا داشتن مردم ايران است، گفت: ملت بصير ما بهتر از هر کسي مي داند که راه مقابله با دشمن استقامت است.
شهرري - جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه سياست آمريکا در مقابل ايران مبتني بر بازدارندگي است، گفت: اين بازدارندگي نشان از قدرت ما و تحقق وعده هاي الهي دارد.
زاهدان - پيکر مرحومه فاطمه سلماني مادر شهيد حسين ضامن خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي روز چهارشنبه با حضور شماري از مديران و مسئولان، خانواده معظم شهدا و ايثارگران ، خبرنگاران و اصحاب رسانه در زاهدان تشييع و در بهشت محمد رسول الله (ص) اين شهر خاکسپاري شد.
تهران - جمعي از دانشجويان روز چهارشنبه در شانزدهمين روز از ماه مبارک رمضان با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديدار کردند.
تهران - رئيس مرکز امور شوراهاي حل اختلاف کشور با اشاره به اهميت فعاليت اين شوراها در حل وفصل مسايل قضايي مردم گفت: هم اکنون بيش از 7 هزار و 200 شعبه حل اختلاف در سراسر کشور فعال است.
مشهد - مدير کل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي گفت: در اثر بارندگي که از شب گذشته در اغلب نقاط اين استان آغاز شده به برخي تاسيسات زيربنايي، منازل مسکوني و دامداري هاي تعدادي از روستاهاي استان خسارت وارد شده است.
بجنورد - معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) گفت: اين ستاد براي ساخت 60 هزار واحد مسکوني در مناطق سيلزده کشور، با بنياد مسکن انقلاب اسلامي توافق کرده است.
اخبار خارجي
************
تهران - اختلافات بر سر برگزيت مدت هاست که احزاب بريتانيا را درگير کرده است، محافظه کاران اين کشور اگر چه ايراداتي به توافق نوشته شده با اتحاديه اروپا مي گيرند اما به طور کلي موافق برگزيت هستند در مقابل حزب کارگر به طور کلي مخالف خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا است.
تهران - نمايندگان دو حزب دمکرات و جمهوريخواه تلاشي را آغاز کرده اند قانوني را که اختيارات گسترده اي براي جنگ افروزي به رئيس جمهوري آمريکا مي دهد، فسخ کنند.
نيويورک - مدير آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطيني (آنروا)، سطح فقر در بين آوارگان فسطيني را فزآينده دانست و گفت: جنگ، درگيري هاي نظامي و خشونت، در غيبت اقدامات سياسي موثر براي حل آنها تداوم مي يابند.
نيويورک - 62 سازمان هاي مردم نهاد صلح طلب آمريکايي در نامه اي به کنگره اين کشور، خواستار اقدام فوري براي متوقف کردن حرکت به سمت جنگ در خاورميانه شدند.
تهران - سناتور اليزابت وارن نامزد دمکرات انتخابات رياست جمهوري سال 2020 آمريکا با تاکيد براينکه داده هاي اطلاعاتي پيرامون ايران را مطالعه کرده، گفت که مشکلات با ايران نتيجه مستقيم اقدام هاي ترامپ است.
بغداد - جوي هود کاردار آمريکا در بغداد در اظهاراتي در عين بيان اين که واشنگتن نيازي به ميانجيگري بغداد ندارد، از ايفاي نقش بغداد براي تبادل پيام ميان واشنگتن و تهران استقبال کرد.
تهران - الکساندر اوکاسيو کورتز نماينده کنگره از نيويورک، از دمکرات هاي مجلس نمايندگان آمريکا خواست روند استيضاح دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور را به جريان اندازند.
تهران - امارات متحده عربي روز چهارشنبه اعلام کرد که درباره حادثه انفجار و خرابکاري در چهار فروند نفتکش حامل پرچم امارات، عربستان و نروژ نزديک آب‌هاي ساحلي خود در خليج عمان شفاف سازي مي کند.
نيويورک - رئيس جمهوري آمريکا در حالي که ديدار با سران دموکرات کنگره را تعليق کرد، با عصبانيت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هرگز پنهان کاري نکرده ام.
اسلام آباد - وزيران امورخارجه پاکستان و هند به عنوان دو کشور همسايه در جنوب آسيا که تنش هاي سياسي و نظامي اخير روابط دو کشور را به طور بي سابقه اي تحت تاثير قرارداد، طي ديداري در حاشيه اجلاس شانگهاي براي حل اختلافات ابراز تمايل کردند.
تهران - فرمانده ارتش ملي ليبي و حامي دولت موازي در شرق اين کشور، به رئيس جمهوري فرانسه اعلام کرد که شرايط براي آتش بس مناسب نيست اما اگر فرصت فراهم شود، آماده گفت وگو است.
بغداد - سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد گفت که ايران به هيچ کشوري حمله نمي کند و آغازگر نخواهد بود اما به هر تعرضي پاسخ جدي خواهد داد.
تهران - خبرگزاري اسپوتنيک گزارش داد که پدافند هوايي سوريه با شليک به سوي هواپيماهاي بدون سرنشين گروه هاي تروريستي در حماه حمله آنها را دفع کرد.
تهران - شبکه خبري سي ان ان به نقل از چند منبع در کاخ سفيد گزارش داد که تندروي ها و سبک افراطي بولتون در تحميل نظرات جنگ طبانه خود، پمپئو را نگران تجاوز وي به حوزه اختياراتش کرده است.
شبد**1108**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» نوشته امیرحسین عرب‌پور با مقدمه محمدرضا دهشیری رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه به‌تازگی توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

امروزه کشورهای بسیاری به اهمیت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای تسخیر افکار و اذهان جهانیان پی برده اند؛ زیرا دیپلماسی اقتصادی و تجاری هر کشور در ایجاد تصویر ملی مناسب نزد دیگران و تصحیح برداشت آن‌ها نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند و می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی کشورها نقش آفرینی کند. همانطور که چگونگی رفتار دولت‌ها در زیست بوم بین الملل بر افزایش یا کاهش قدرت نرم و توانایی آن برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی کشورها موثر است، رفتار اقتصادی و تجاری یک کشور نیز عنصری تاثیرگذار بر تلقی و برداشت جامعه جهانی محسوب می‌شود.

امیرحسین عرب‌پور دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و کارشناس ارشد اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) در پیشگفتار این کتاب آورده است: «برای فهم دقیق مسئله پژوهش در بخش اول به مبانی نظری شامل ۳ فصل دیپلماسی اقتصادی، برندسازی ملی و بررسی اقدامات ۴ تجربه موفق (چین، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی) در این زمینه پرداخته می‌شود.

در بخش دوم کتاب شامل ۲ فصل به شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی در جهت برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه راهبردهای ارتقای برند ملی کشور از دیدگاه خبرگان سیاسی و تجاری ایرانی فعال در امور بین الملل توجه می‌شود. در واقع، رویکرد این پژوهش کیفی و از نوع اکتشافی است. به طوری که مبانی نظری کتاب با مرور منابع کتابخانه‌ای (با تاکید بر دهه اخیر) به منظور دستیابی به یک چارچوب و مدل مفهومی- مبتنی بر مدل‌های نظری برندینگ ملی- و بهینه‌گزینی گردآوری شد. در بخش دوم ابتدا ۱۰ ظرفیت و فرصت پیشران برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران مورد تبیین قرار گرفت و سپس برای ارائه راهبردها و راهکارهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از ابزار مصاحبه نخبگانی بهره برده شد تا راهبردها و راهکارها جنبه عملیاتی بیشتری داشته باشد. در این راستا تلاش شد برای افزایش دقت و کیفیت راهبردهای پیشنهادی پایان کتاب از نمایندگان تمامی دستگاه‌های دخیل در حوزه روابط اقتصادی خارجی کشور اعم از وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و سازمان توسعه تجارت مصاحبه عمیق انجام شود.

در نهایت ۱۰ راهبرد برای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی به دست آمد که پیشنهاد می‌شود در سیاستگذاری خارجی کشور مورد استفاده قرار گیرد. از این رو، مطالعه کتاب حاضر به علاقمندان و سیاستگذاران حوزه روابط اقتصادی بین‌الملل و برندینگ ملی توصیه می‌شود تا در بستر آن شاهد تحول رو به جلو در پژوهش‌های برند ملی جمهوری اسلامی ایران باشیم».

در این کتاب علاوه بر تشریح مفاهیم نظری دیپلماسی اقتصادی و برند ملی، تجربه ۴ کشور منتخب و موفق در عرصه دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی مورد مداقه قرار گرفته است. همچنین کتاب حاضر با تمرکز بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، کوشیده است تا تحلیلی جامع از ظرفیت‌های برندسازی ملی کشور ارایه دهد. فصل پنجم کتاب از آن لحاظ درخور توجه است که به پیشنهاد راهبردهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از طریق دیپلماسی اقتصادی مبادرت می ورزد؛ به ویژه آنکه این راهبردها از دل مصاحبه و گفتگو با صاحب نظران و چهره‌های با تجربه این حوزه به دست آمده است».

این کتاب در غرفه انتشارات وزارت امور خارجه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

کد خبر 6098262 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • تشییع پیکر شهید "جلال اعتماد" در قروه