Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@21:23:43 GMT

لزوم تفکیک وزارت صمت با توجه به شرایط فعلی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۲۹۹۳

لزوم تفکیک وزارت صمت با توجه به شرایط فعلی

کوهکن با بیان اینکه با تفکیک بازرگانی از وزارت صمت موافق است، گفت: به دلیل شرایط فعلی و نگاهی که به مردم و مصرف کننده داشته باشیم باید تفکیک صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محسن کوهکن» شب گذشته (چهارشنبه اول خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن می پرداخت با اشاره به اینکه زمانی وزارت صمت امروز متشکل از 4 وزاتخانه صنایع سنگین، صنایع، معادن و بازرگانی بود، گفت: در اولین اقدام با ادغام وزارت صنایع سنگین و وزارت صنایع به وزارت صنایع تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام بعدی وزارت معادن در وزارت صنایع ادغام و به وزارت صنایع و معادن تبدیل شد، در گام سوم وزارت بازرگانی حذف و وزارت صمت تشکی شد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و موافق طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صمت با بیان اینکه با تفکیک بازرگانی از وزارت صمت موافق است در توضیح دلیل این موافقت گفت: موافقت بنده با تفکیک این وزارتخانه به دلیل شرایط امروز جامعه است چون برخلاف این که غربی ها و آمریکایی ها موضوع جنگ را عنوان می کنند ادعا می کنند جنگ ایران و آمریکا جنگ اقتصادی است و این جنگ مربوط به امروز نیست بلکه سالهاست و از زمان بوش پسر آمریکا در جنگ اقتصادی با ماست بنابراین واقعیت های جامعه و جنگ اقتصادی ضرورت یک متولی جداگانه را می طلبد.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه ما تجارت داخلی نیست بلکه اگر قرار است به سمتی برویم که نقش صادرات نفت را کم کنیم باید تولید برای صادرات باشد در توضیح این امر به ذکر مثالی پرداخت و گفت: در اوایل سال گذشته حدود 22 و نیم میلیارد دلار در اختیار کسانی گذاشته شد که وارداتی برای کشور داشته باشند که این اتفاق نیفتاده است و ایراد اصلی این است که چرا نظارتی در این کار نبوده است؟

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سیستمی داشتیم که اشخاص تصمیم نمی گرفتند شاید اینگونه نبود که باید این وزارتخانه ها تفکیک شوند، افزود:  به دلیل شرایط فعلی و نگاهی که به مردم و مصرف کننده داشته باشیم باید تفکیک صورت گیرد.

 

کوهکن با تاکید بر اینکه باید به نظر کارشناسانه دولت نیز توجه کرد، افزود: وقتی دولت اصرار بر تفکیک دارد اگر مجلس در اجرا همکاری نکند دولت بعدا اعتراض می کند بنابراین باید بخش اعمال حاکمیتی را احصا کنیم و بعد اعمال مسئولیت را بخواهیم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه تشکیلات مبنی بر زیاد شدن وزارتخانه ها نیست، گفت: در جنگ اقتصادی حال حاضر عملکرد یکساله دولت نشان داد که در توزیع و توجه از اقشار ضعیف به خوبی عمل نکرده است پس یکی از کسانی که باید سوال پرسیده شود از وزیر صمت است چون خود وزیر نیز تاکید دارد که جداسازی بهتر است.

 

کوهکن خاطرنشان کرد:  بهتر است به سمت و سویی برسیم که ارتباط مردم با دستگاه ها به حداقل برسد بنابراین برای حل مشکلات باید به خوداظهاری مردم اعتماد کنیم پس ساختار کوچک کردن حوزه اختیارات است که کلیه کارهای تصدی به مردم واگذار شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان مجلس دختران روزه اولی روزه اولی ها ماه مبارک رمضان کانون های مساجد خبرگزاری شبستان جشن روزه اولی ها جشن روزه اولی ها وزارت بازرگانی تفکیک محسن کوهکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود