Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:29:56 GMT

سطح گلخانه های شیروان به بیش از 9 هکتار رسید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۰۵۹

سطح گلخانه های شیروان به بیش از 9 هکتار رسید

سطح گلخانه های شیروان به بیش از 9 هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بهره وری جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشاورزی گوجه فرنگی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت

احمد احمدی گفت: تالاب آلاگل ۵۰۰ هکتار، آجی گل ۲۵۰ هکتار و آلماگل ۱۹۰ هکتار پهنه آبی دارد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این تالاب‌ها به‌طور تقریبی خشک بودند افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: حضور زیستمندان حیات وحش و سرسبزی حاشیه تالاب‌ها، خوشحالی اهالی بومی منطقه را در پی دارد و بر زیبایی این جاذبه آبی افزوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس با اشاره به افزایش جهانی گرمای هوا، ادامه داد: اگر در ماه‌های پیش رو سیلابی نداشته باشیم احتمال تبخیر بخش زیادی از پهنه آبی تالاب‌های سه گانه شهرستان وجود دارد.

سه تالاب بین‌المللی که در بخش داشلی‌برون گنبدکاووس نزدیک به مرز ایران- ترکمنستان و در فاصله کمی نسبت به هم واقع شدند در مجموع افزون بر سه هزار هکتار مساحت دارند که بزرگترین آنها «آلاگل» با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و سپس «آجی‌گل» با ۳۲۰ هکتار و در نهایت «آلماگل» با ۲۰۷ هکتار است.

وقوع سیلاب اگر برای هر نقطه‌ای از ایران همراه با خسارت باشد برای مردم ساکن اطراف تالاب‌ها که با خشکسالی شدید دست به گریبان هستند نعمتی بزرگ محسوب می‌شود چرا که ورود هر قطره از رواناب‌های جاری به این ذخیره‌گاه‌های طبیعی با کمک به تداوم زندگی گونه‌های مختلف جانواری و گیاهی آن برابر است.

جوامع محلی از این تالاب‌ها در کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و گردشگری استفاده می‌کنند و یکی از عوامل اصلی سکونتگاه این جوامع در منطقه وجود این تالاب‌هاست.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • (ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه