Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:25:07 GMT

همایش مشترک نیروهای مسلح در خراسان جنوبی ‌آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۰۶۷

همایش مشترک نیروهای مسلح در خراسان جنوبی ‌آغاز شد

همایش مشترک نیروهای مسلح در خراسان جنوبی با حضور فرماندهان انتظامی و نظامی، مسئولان خراسان جنوبی و بسیجیان و رزمندگان این حماسه بزرگ در سالن جماران بیرجند ‌آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (2 خرداد) در همایش مشترک نیروهای مسلح استان به مناسبت گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت و گرامیداشت شهدای گلکون کفن این حماسه بزرگ، اظهار کرد: با آزادسازی خرمشهر نام رزمندگان ایران اسلامی در سراسر دنیا مطرح شد و همه دنیا باور کرد که صدام متجاوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آن زمان نیز ما به شدت در محاصره بودیم و دنیا قبول نمی کرد که ایران در مقابل متجاوزان از خودش دفاع می کند، گفت: اما با آزادسازی خرمشهر، تجاوز به ایران اسلامی را جهانیان باور کردند و امروز نیز شرایط همینگونه است و در محاصره اقتصادی دشمنان هستیم.

 

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه امروز یک بار دیگر تاریخ پیروزی ما بر دشمنان تکرار می شود، ادامه داد: اکنون ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار است و محکم و استوار همانند 37 سال گذشته در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

 

آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت. این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت. فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

 

این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.

 

با آزادی خرمشهر، ایران توانست بیشتر اراضی اشغال شده از سوی عراق در ابتدای جنگ را بازپس بگیرد و دست بالا را در موقعیت نظامی و تبلیغاتی قرار دهد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مجلس جشن روزه اولی ها مسجد کانون های مساجد خراسان جنوبي روزه اولی ها روزنامه دختران روزه اولی خبرگزاری شبستان دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد