Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:48:13 GMT

آمریکا ال‌جی را هم وارد جنگ با هوآوی کرد!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۲۵۳

آمریکا ال‌جی را هم وارد جنگ با هوآوی کرد!

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ­در بحبوحه تلاش‌های واشنگتن برای واداشتن متحدان خود به اقدام علیه شرکت فناوری هوآوی چین، مطبوعات کره جنوبی از درخواست دولت آمریکا از سئول برای خودداری از استفاده از محصولات این شرکت خبر دادند.

روزنامه «چوسون ایلبو» چاپ سئول با درج گزارشی در این باره نوشت یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای کره‌ای خود اعلام کرد به شرکت فناوری کره‌ای ال جی که از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کند، نباید اجازه داد تا در حوزه‌های حساس در کره جنوبی به فعالیت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی افزود هوآوی در نهایت باید از کره جنوبی خارج شود.

واشنگتن با استناد به نگرانی‌ها درباره احتمال استفاده از فناوری هوآوی در عملیات جاسوسی یا حملات سایبری، متحدان خود را تحت فشار گذارده است تا از تجهیزات ساخت این شرکت چینی استفاده نکنند. در حالیکه کره جنوبی متحد آمریکا است، اما چین نیز بزرگترین بازار صادراتی این کشور به شمار می‌رود. به موجب آمار و ارقام دولت کره جنوبی، در طول چهار ماه نخست امسال حدود یک چهارم کل صادرات کره جنوبی روانه چین شده است.

به نوشته روزنامه چوسون ایلبو، دولت آمریکا بار‌ها از طریق کانال‌های متعدد دیپلماتیک به وزارت امور خارجه کره جنوبی پیام فرستاده است که استفاده از محصولات هوآوی ممکن است مشکلات امنیتی برای سئول ایجاد کند.

سفارت آمریکا در سئول هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است و مقامات وزارت خارجه کره جنوبی نیز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. با این همه یک مقام شرکت ال جی نیز اعلام کرد این شرکت هیچ اطلاعیه یا درخواستی از وزارت امور خارجه کره جنوبی یا آمریکا درباره استفاده از تجهیزات هوآوی دریافت نکرده است.

گفتنی است در پی جنگی که آمریکا علیه هوآوی به راه انداخته است گوگل برخی همکاری‌های اساسی با هوآوی، که به انتقال سخت‌افزار، نرم‌افزار و برخی خدمات فنی مربوط می‌شود، به حال تعلیق در خواهد آورد و هوآوی دیگر قادر به ارائه خدماتی نظیر «جی میل، یوتیوب، و مرورگر کروم» نخواهد بود.

براساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی «آی دی سی»، این تصمیم می‌تواند میلیون‌ها کاربر در خارج از کشور چین، به ویژه در اروپا، که بازار اصلی بین المللی هوآوی محسوب می‌شود را تحت تاثیر قرار دهد و می‌تواند بر فروش و فعالیت‌های آن تاثیر گسترده بگذارد. این اقدام گوگل ضربه سنگینی به غول فناوری و خدمات تلفنی چینی هوآوی، محسوب می‌شود.

هوآوی حدود ۲۹ درصد از محصولات خود را در اروپا به فروش می‌رساند. این شرکت دومین سازنده گوشی‌های هوشمند دنیا، در سال‌های اخیر سهمی از بازار گوشی‌های هوشمند را در کنار اپل و سامسونگ به خود اختصاص داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ چین فناوری کره جنوبی مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی