Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- انتخابات هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي براي سال چهارم، يکشنبه آينده 5 خردادماه برگزار مي شود.

همزمان با نزديک شدن به انتخابات هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي فراکسيون هاي سياسي مجلس به تکاپو براي ارائه ليست انتخاباتي خود براي انتخابات هيات رييسه مجلس شده اند.
فراکسيون هاي سياسي مجلس که در طول سه سال قبل مجلس دهم نتوانستند به وحدت برسند، اين بار نيز تاکنون تاکنون جلسه مشترکي برگزار نکردند و اعلام کردند که ليست مشترک نخواهند داد، قرار است فراکسيون هاي ولايي، مستقلين و اميد براي انتخابات هيات رييسه ليست جداگانه ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


**هيات رييسه مجلس در سال اول مجلس دهم
در سال اول مجلس دهم، علي لاريجاني (مستقلين) در رقابت جدي با محمدرضا عارف به عنوان رييس مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد، مسعود پزشکيان (اميد) و علي مطهري(اميد) نواب اول و دوم مجلس شدند.
غلامرضا کاتب (مستقلين)، اميرحسين قاضي‌زاده (ولايي)، اکبر رنجبرزاده (ولايي)، علي‌اصغر يوسف‌نژاد (اميد) و احمد اميرآبادي فراهاني (ولايي)، محمدعلي وکيلي (اميد) پنج نماينده اي بودند که به عنوان دبير هيات رييسه مجلس انتخاب شدند.
محمد آشوري تازياني (مستقلين)، بهروز نعمتي (مستقلين) و محمد قسيم عثماني(اميد) هم به عنوان سه کارپرداز هيات رييسه در سال اول مجلس دهم برگزيده شدند.
بر اين اساس در سال اول مجلس دهم، 4 نماينده از فراکسيون مستقلين، پنج نماينده از فراکسيون اميد و سه نماينده از فراکسيون ولايي به هيات رييسه مجلس راه يافتند.
**اعضاي هيات رييسه مجلس در سال دوم مجلس دهم
نمايندگان مجلس در سال دوم مجلس دهم براي دومين بار علي لاريجاني(مستقلين) را به عنوان رييس مجلس شوراي اسلامي انتخاب کردند و علي مطهري(اميد) و مسعود پزشکيان(اميد) بار ديگر نواب اول و دوم رييس مجلس شدند.
نمايندگان همچنين اکبر رنجبرزاده(ولايي)، محمدحسين فرهنگي(مستقلين)، اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي(مستقلين)، غلامرضا کاتب(ولايي)، محمدعلي وکيلي(اميد)، احمد اميرآبادي فراهاني(ولايي) را به عنوان پنج دبير هيات رييسه در سال دوم انتخاب کردند.
محمد آشوري تازياني (مستقلين)، بهروز نعمتي(مستقلين) و اسدالله عباسي(ولايي) نيز به عنوان سه کارپرداز مجلس براي سال دوم انتخاب شدند.
بنابراين در سال دوم مجلس دهم، چهار نماينده از فراکسيون مستقلين، سه نماينده از فراکسيون اميد و چهار نماينده از فراکسيون ولايي به هيات رييسه مجلس راه يافتند.
**اعضاي هيات رييسه مجلس در سال سوم مجلس دهم
در سال سوم مجلس دهم، علي لاريجاني از فراکسيون مستقلين به عنوان رييس مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد و مسعود پزشکيان و علي مطهري از فراکسيون اميد به عنوان نايب رييس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.
محمد علي وکيلي (اميد)، علي اصغر يوسف نژاد(اميد)، اميرحسين قاضي زاده هاشمي(ولايي)، عليرضا رحيمي(اميد) و احمد اميرآبادي فراهاني (ولايي)، اکبر رنجبرزاده(ولايي) به عنوان پنج دبير هيات رييسه مجلس در سال دهم انتخاب شدند.
اسدلله عباسي (ولايي)، بهروز نعمتي(مستقلين)، محمد آشوري(مستقلين) به عنوان سه کارپرداز مجلس در سال سوم انتخاب شدند.
به اين ترتيب در سال سوم مجلس دهم، سه نماينده از فراکسيون مستقلين ولايي، پنج نماينده از فراکسيون اميد و چهار نماينده از فراکسيون نمايندگان ولايي در هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
سيام*3061**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است

ایسنا/مازندران مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سوادکوه گفت: برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای مبارزه با دیکتاتوری و اسناد فضای مردم‌سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسدی ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، شاخص‌های انتخاب اصلح و نماینده‌ی در تراز انقلاب اسلامی را، تبیین کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی، وجود تضارب آراء و انتقادها، باعث سازندگی و پیشرفت خواهد شد. البته این اختلافات سلیقه باید در چارچوب انقلاب و آرمان‌های آن باشد.

وی، شرکت در انتخابات را امری شرعی، ملی و بر اساس دموکراسی عنوان کرد و گفت: رعایت اخلاق اسلامی و انسانی مهمترین معیار یک نامزد نمایندگی مجلس است.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: جلوگیری از تخریب و ایجاد اختلاف از سوی کاندیداها و هواداران آن‌ها، معیار دیگری است که باید رعایت شود. همچنین کاندیداها نباید قول و وعده‌های خلاف واقع دهند.

وی، رعایت اصول اخلاقی در مناظره‌ها و تبلیغات را شرط دیگر کاندیداهای تراز انقلاب دانست و گفت: شهروندان به شعارهای نمایندگان دقت کنند. بسیاری از وعده‌های داده‌شده، در اختیار و شرح وظایف نمایندگان نیست و می‌تواند ملاک خوبی برای شناخت کاندیدای اصلح باشد.

اسدی، دلسرد نکردن مردم از فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از شاخص‌های انتخاب نماینده در تراز انقلاب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور ۹۰ کاندیدای نمایندگی در مجلس در سراسر کشور برای ۲۲ حوزه انتخابیه و انتخاب نماینده برای ۴۵ کرسی مجلس، روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در استان مازندران نیز در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، ۴ نفر در مرحله دوم در حال رقابت هستند که ۲ نفر به مجلس راه می‌یابند.

۱۰ حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی، ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین ۴۱۶ شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات در نظر گرفته شده است که ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری و ۲۲۱ شعبه روستایی برای اخذ آراء در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران