Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@07:44:05 GMT

بررسی وضعیت 50 گلزار شهید روستاهای سیل‌زده خوزستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۴۰۴

بررسی وضعیت 50 گلزار شهید روستاهای سیل‌زده خوزستان

عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره آسیب‌ گلزارهای شهدای در پی سیل اخیر، گفت: اطلاعاتی از وضعیت روستاهایی که به زیر سیل رفته بودند و مشکلاتی برای گلزارهای آنها پیش آمد گردآوری کردیم و در اختیار مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ستاد بحرانی در بنیاد شهید کشور تشکیل شده و این ستاد مشغول رصد و برنامه‌ریزی برای بازسازی و ساماندهی مزار شهدا است، اظهار کرد: 630 خانواده شهید و ایثارگر در حادثه سیل آسیب دیده‌اند. اطلاعات جامعی از وضعیت آنها گردآوری کردیم و بنیاد شهید در کنار دیگر دستگاه‌های دولتی و امدادی برنامه‌های خود را اجرا کرد و بحمدالله اجازه ندادیم خانواده‌های شهید و ایثارگری که در سیل اخیر دچار آسیب شده بودند، با مشکل اسکان یا تغذیه و یا کمبود امکانات بهداشتی درمانی مواجه شوند و به استقرار آنها در مؤسسات فرهنی ورزشی پرداختیم.

فرجیان ادامه داد: 50 مزار شهید ما در روستاهای سیل‌زده دچار آبگرفتگی شدند که در حال بررسی میزان این آسیب‌ها هستیم. اطراف برخی گلزارها دچار آبگرفتگی شده اما مشکلی برای مزارها به وجود نیامده است. اما گلزارهایی که هنوز ساماندهی نشده‌اند در برخی نقاط روستایی آسیب‌هایی دیده‌اند که در حال بررسی این آسیب‌ها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان اجتماعی گلزار شهدا سیل خوزستان بنیاد شهید قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سدهای کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سدهای کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 849461 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چه بود؟
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • انفجار مهیب در بابل؛ ماجرا چیست؟
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت