Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@00:05:45 GMT

برای تغییر نام نیازی به پرداخت پول نیست

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۴۶۶۴

سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

به گزارش میزان، یکی از مخاطبان میزان در پیامی اعلام کرده بود که برای انجام امور اداری اصلاح نام به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و اداره مربوطه از وی ۳۰ هزارتومان دریافت کرده است. این امر در حالی مطرح شده است که ادارات دولتی برای ارائه این گونه خدمات مجاز به دریافت وجه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پول نمی‌گیرد» این پاسخی بود که سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص موضوع فوق الذکر، به خبرنگار میزان گفت.

سیف الله ابوترابی در ادامه در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، افزود: سازمان ثبت احوال برای اصلاح نام پولی نمی‌گیرد مگر اینکه متقاضیان به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی در توضیح بیشتر این امر گفت: برای تعویض شناسنامه سازمان ثبت احوال هزینه می‌گیرند. چرا به بالتبع با تعویض نام شناسنامه باید دوباره صادر شود و برای انجام این فرآیند از مراجعه کننده هزینه دریافت می‌شود. ولی برای اصلاح نام و انجام فرایند اداری پولی دریافت نمی کند.

ثبت احوال برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان ثبت احوال در سراسر کشور برای انجام خدمات یک ریال از کسی پول نمی‌گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره فرآیند تعویض نام گفت: برای تعویض شناسنامه فرد در کمیسیون تشخیص سن و کمیسیون تغییر نام باید فرایندی را بگذراند که برای این فرایند باید هزینه‌ای بپردازد که البته این هزینه را مجلس مصوب کرده است.

ابوترابی گفت: ثبت احوال برای فرآیند ارائه خدمات مثل دفاتر پیشخوان نیست که بگوید انقدر پول از مردم می‌خواهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تغییر نام نیاز پرداخت پول هادی رضوی جواد نکونام حسین هدایتی ابیانه پالرمو احمد عراقچی خودروهای هیبریدی زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • استقلال رنگ و بوی تازه می‌گیرد؟!
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد