Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، در آغازین روز ماه خرداد همایش بزرگداشت فتح خرمشهر به همت مشاور امور بانوان و فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه(س) شهرداری، سازمان‌فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد.

مشاور امور بانوان و فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه(س) شهرداری رشت، آزادسازی خرمشهر را یکی از مهم ترین اهداف عملیات بیت المقدس خواند و بیان داشت: این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و به فرماندهی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان سلحشور که از دل نیروهای مردمی برخاسته بود انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبری مرادی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت، گفت: این واقعه به لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس شناخته شد، بر این اساس از روز سوم خرداد که روز آزاد سازی خرمشهر است، به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می شود.

وی افزود: سالروز آزادی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

مشاور امور بانوان شهرداری رشت، با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل امروز و آینده با تاریخ دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باید با فضاسازی مناسب از سوی مسئولان و برنامه ریزی های مدون جوان امروز و آینده را با ارزشهای والای دفاع مقدس بیشتر آشنا کرد.

کبری مرادی درتشریح برنامه های شهرداری رشت در سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر یاد آورشد: سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایثار، شهادت و انتقال آن به نسل جوان است و اگر حماسه فتح خرمشهر با زبان هنر معرفی شود بی تردید تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان به ویژه نسل نوجوان و جوان خواهد داشت.

محمدرضا احمدی استاد دانشگاه و آزاده ۹ سال اسارت در دفاع مقدس، سخنران این همایش در ادامه در سخنانی بیان داشت: هرچه در توصیف عملیات بیت المقدس گفته شود باز هم کم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: عملیات خرمشهر یکی از بزرگترین عملیات هایی بود که سرنوشت جنگ را در دنیای دیپلماسی روشن کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به گذشت ۳۷ سال از آزاد سازی خرمشهر، انقلاب و برپایی یادمانی از هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: اگر اقتدارکشور در دنیا زبانزد عام و خاص شده است به خاطر نبرد نوجوانان و جوانان با رژیم بعث بود.

وی تصریح کرد: در عملیات تسخیر خرمشهر رژیم بعث با تمام قوا ورود کرده بود و قول داده بود تا اهواز را نیز تسخیر کند، اما عده ای از جوانان برای بیرون آوردن خاک وطن از چکمه دشمن از اقصی نقاط کشور به خرمشهر رفته و توانستند این شهر را از چنگال دژخمیان بعث آزاد کنند.

احمدی در مقایسه‌ای از رشادت‌های جوانان دفاع مقدس و جوانان مدافع حرم خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما با حفظ روحیه ای چون جوانان دفاع مقدس و با گذشت چند دهه از انقلاب از حیثیت و حریم اهل بیت دفاع می‌کنند و این واقعیتی است که مورد تایید امریکا نیست.

وی با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیان داشت: در جنگ هشت ساله ما شاهد کمک بسیاری از برادران پاکستانی و افغانستانی بوده ایم. همانگونه که امروز در دفاع از حریم اهل بیت شاهد همراهی همرزمانی از یمن، افغانستان و پاکستان هستیم.

احمدی گفت: ما در عملیات فتح خرمشهر بیش از ۹ هزار انواع مین، هزاران دستگاه های جنگی را به غنیمت بردیم.

احمدی با تاکید بر اینکه مشکل ایران با آمریکا به اوائل انقلاب بر می‌گردد، تصریح کرد: مبنای انقلاب ما این بود که ما خودمان تصمیم بگیریم و آقا بالاسر نداشته باشیم. هر کشوری که با آمریکا بیعت کرد نابود شد.

این آزاده ۹ سال اسارت در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما هرگز نباید چشم امید به آمریکا داشته باشیم. الان نیز نباید امیدمان به اروپاییان باشد.

احمدی با تاکید بر ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: هنوز هم جوانانی چون بابک نوری ها هستند که برای حفظ کشور و امام خود تا پای جان ایستاده اند.

وی با اشاره به مذهبی و حسینی بودن مردم ایران خاطرنشان کرد: کشورهایی چون یمن و... پشتیبان ما هستند و همراه با ما در تقابل با امریکاییان هستند.

در پایان این همایش تعدادی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس تجلیل شدند.

روایتگری دو تن از از رزمندگان عملیات بیت المقدس به صورت خاطره یکی از برنامه های متنوع این همایش بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان جنگ دوران دفاع مقدس خرمشهر شهرداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن اخذ گزارش از شهرداری فردیس در خصوص ۶ محله هدف عنوان کرد: در مجموع ۹ محله در فردیس و مشکین دشت مورد هدف این قرارگاه قرار دارند.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود شهرداران مربوطه در خصوص برنامه‌های ویژه برای سال ۱۴۰۳، طرح ارائه دهند. شهرداری‌ها باید رضایتمندی مردم را ارتقا دهند چراکه در مراجعات مردمی، بیشترین گله‌مندی از مدیریت شهری است، از این رو با توانمندسازی محله‌های هدف، می‌توان اعتماد و رضایت آنها را جلب کرد.

عبداللهی مطرح کرد: شهرداران و مدیران دستگاه‌ها به ویژه در بخش خدمات روی محله‌ها متمرکز شوند و با همپوشانی نسبت به حل موانع اقدام کنند. شهرداران طی هماهنگی با شرکت برق، روشنایی محله‌های بی دفاع شهری را تأمین کنند چراکه از این طریق علاوه بر تأمین روشنایی، امنیت محله‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

استاندار البرز پس از استماع گزارش شهردار چهارباغ در خصوص اقدامات انجام شده در چهار محله هدف بیان کرد: چهارباغ هفت محله شامل چهار محله در بافت شهری و سه روستا مورد توجه این قرارگاه دارد. باید طی تعامل با مدیران خانه محله‌ها، نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌های مردم احصا و در جهت اجرای برنامه‌ها اقدام شود.

وی در خصوص پنج محله هدف شهرداری نظرآباد گفت: پروژه‌های بزرگ تعریف شده می‌توانند تأثیر بسزایی در ارتقای رضایتمندی و رفاه مردم داشته باشد، از این رو ضرورت دارد اجرای آنها تسریع شود. احداث و راه اندازی فرهنگسرا و ایجاد کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در محله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبداللهی پس از گزارش شهردار طالقان در خصوص دو محله هدف افزود: شهرداری طالقان باید تعامل بیشتری با این محله‌ها داشته باشد و در ارتباط سازنده با مدیران خانه محله‌ها نسبت به حل مشکلات اقدام کند.

استاندار البرز با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت ماه از تمامی مردم و مسؤولان خواست تا بار دیگر با حضور پرشور خود، دشمنان را از تحقق اهداف و برنامه‌های شوم برای این مرز و بوم ناامید کنند.

کد خبر 6088365

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان