Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمثال شهیدی که در نبرد با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به شهادت رسید, توسط یک دانشجو به رهبر انقلاب اهدا شد. ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, در جریان دیدار دانشجویان با امام خامنه ای که شب گذشته(چهارشنبه دوم خرداد) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد, یکی از دانشجویان تمثال شهید نادر مهدوی را به امام خامنه ای اهدا کرد و این تصویر در کنار رهبر انقلاب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شهید نادر مهدوی که بود؟ شهید نادر مهدوی از شهدای شاخص مبارزه با آمریکای استکبار، 14 خردادماه سال 1342در روستای «نوکار» واقع در شهرستان «دشتی» استان بوشهر دیده به جهان گشود.نادر که در خانه به نام «حسین» لقب گرفته بود، علاقه فراوانی به قرآن کریم داشت که در جهت آموختن این کتاب آسمانی تلاش کرد و در طی 25 روز موفق ختم کل این کتاب آسمانی شد.

ماجرای اسارت فرمانده سپاه همدان و 11 نفر از همراهان ‌‌در ابتدای جنگ / چرا شهید شهبازی 2 خبرنگار را جلوتر از خط مقدم برد؟دعوت شهید مدافع حرم از یک نویسنده برای نوشتن کتاب خاطراتش

نادر که در روستای «زایرعباسی» در نزدیکی محل زندگیش تحصیل می‌کرد به جهت مشکلات اقتصادی، دوری راه و نیز به جهت عدم وجود مدرسه در روستای محل زندگی‌اش مجبور به ترک تحصیل در مقطع دوم راهنمایی و پس از آن برای تأمین مایحتاج خود و کمک به والدینش در یک مغازه مشغول به کار شد.

 

همزمان با پیروزی انقلاب در سال 59 به عضویت بسیج در آمد و فعالیت‌های انقلابی خود را با بصیرت و علاقه وافری دنبال کرد و در سن 17 سالگی با شروع جنگ تحمیلی، برای حضور در جبهه‌ها سر از پا نشناخت و به خانواده خود گفت: «من دیگر حاضر به ادامه فعالیت در مغازه نیستم و به هر طریقی شده باید وارد عرصه خدمت در جبهه‌های جنگ شوم».

سال 60 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخدام شد و در پادگان آموزشی شهید «عبدالله مسگر» شیراز آموزش اولیه پاسداری را گذراند و در اولین مأموریت خود در مردادماه سال 60 تا مهرماه همان سال در تهران، به مبارزه با گروهک‌های منافقین پرداخت و پس از بازگشت از تهران و قبل از عملیات «طریق القدس» جهت همکاری به سپاه اهواز اعزام و پس از بازگشت به مدت 2 سال به سمت معاون فرمانده سپاه «جم» و بعد از آن فرمانده عملیات سپاه خارک منصوب شد.

نادر در سال 60 ازدواج کرد و تنها حاصل آن، دخـتری به نام «زهرا» که چهل روز پس از شهادت پدرش به دنیا آمد، شد.

در سال 1363 در طرح «لبیک یا امام» همراه با رزمندگان جزیره «خارگ» به‌عنوان مسئول فرماندهی گروهان به «دشت عباس» اعزام شد و پس از آن گروهان دریایی ناوتیپ امیرالمؤمنین (ع) را بنیان‌گذاری کرد و فرماندهی آن را عهده‌دار شد و در عملیات «بدر» با گروهان تحت امر خود حماسه‌ای آفرید.

پس از عملیات موفق‌آمیز «بدر»، در سپاه بوشهر تصمیم به تشکیل ناوگروه دریایی «ذوالفقار» وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفت و با همین یگان رزمی در عملیات «والفجر 8» مسؤلیت تدارک نیرو‌های رزمی به وسیله شناور‌ها را برعهده داشت که نقش مؤثری در ردگیری ناو‌ها و ناوچه‌های دشمن و جلوگیری از فعالیت نیروی دریایی عراق و نیز مین‌گذاری در کانال «خورعبدالله» داشت.وی همچنین در عملیات «کربلا 3» سال 65 در جریان فتح اسکله و پایانه نفتی «الامیه» عراق حضوری فعال داشت.

نادر مهدوی سرانجام در 16 مهرماه سال 66 همراه با همرزمانش همچون سردار شهید «غلام‌حسین توسلی»، «بیژن کرد»، «نصرالله شفیعی»، «آبسالانی»، «محمّدی‌ها» و «مجید مبارکی» جهت انجام گشت‌زنی، با استفاده از 2 فروند قایق «بعثت» و یک فروند ناوچه به نام «طارق» به سمت جزیره «فارسی» در آب‌های نیلگون خلیج فارس حرکت می‌کنند و با آمریکایی‌ها درگیر می‌شوند که در جریان این عملیات شهادت‏‌طلبانه با وارد کردن ضربات مهلکی به تجهیرات و سربازان آمریکایی، اکثر اعضاى این ناوگروه به فیض عظمای شهادت نائل می‌آیند.

انتهای پیام/

R1405/P/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل گفت: رهبری فرمودند جواب محکمی می‌دهیم این کار را انجام دادیم.با جسارت عملیات را آغاز کردیم و دنیا در مقابل این حرکت کم آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره، اظهارداشت: شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند.

وی با بیان اینکه این جلسه مناسبت‌های بسیاری از جمله بودن در محضر خانواده شهدا و بحث شهید مطهری، هفته عقیدتی سیاسی و هم بحث وضعیت روز و عملیات وعده صادق دارد،  ضمن نکوداشت مقام والای شهدا خاطرنشان کرد: شهید نه تنها زنده است که زنده کننده نیز است لذا شهید کار خدایی می‌کند.

حاجی‌صادقی با تصریح بر اینکه در جلسه شهید می‌آییم تا کسب حیات کنیم. آیا اسلام جز با شهادت امام حسین زنده ماند؟ در ادامه به چهار روز مهم دراسلام اشاره کرد و افزود: بعثت تاریخ تولد اسلام است، غدیر روز کمال اسلام است، عاشورا روز تضمین کننده حیات ابدی اسلام (نجات اسلام از مرگ) است و چهارم روز ظهور که هنوز فرا نرسیده است.

وی گفت: شهادت مزد پاداش است، همانطور که حاج قاسم عزیز فرمودند که شهید زندگی کنید تا خداوند شهید تو را از دنیا میبرد.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا به این جمع‌بندی رسیده بودند که انقلاب اسلامی با حزب‌الله و انصار‌الله و نیرو‌های کل منطقه روز به روز پیش روی می‌کند و توقف ندارد، گفت: این‌ها نشستند و طراحی کردند و گفتند ابتدا باید دست‌های انقلاب اسلامی را قطع کنیم. ساده‌ترین آن حماس است. دوم حزب الله، سوم یمن انصارالله، چهارم حشدالشعبی و آخر هم ایران؛ اما نقطه شروع متوقف شدند و طوفان الاقصی را خدا آغاز کرد.

وی همچنین بیان کرد: رهبری گفتند اولین مسئله جهان اسلام فلسطین است و می‌بینیم فلسطین اکنون ادبیات جهان انسانیت شده است؛ و ما فروریختن قدرت مدرنیسم غرب را دیدیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اراده قوی مردم غزه گفت: اینکه زن و بچه‌ها اراده خود را حفظ کردند برترین پیروزی است.

وی در مورد عملیات وعده صادق گفت: نام این عملیات را خدا داد. شبی که بنا بود، آیه وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِسْمَاعِیلَ ۚ إِنَّهُ کَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَکَانَ رَسُولًا نَبِیًّا برای انتخاب نام عملیات انتخاب شد وچه نام پر محتوایی؛ و رهبری فرمودند جواب محکمی می‌دهیم این کار را انجام دادیم.با جسارت عملیات را آغاز کردیم و دنیا در مقابل این حرکت کم آورد.

حاجی صادقی با اشاره به ضعف اراده و جرأت آمریکا ادامه داد: آمریکا هم قدرت دارد، اما جرأت لازم را ندارد.

وی در ادامه و ضمن گرامیداشت شهادت شهید مطهری گفت: اولاً اینکه شهادت این بزرگوار برای شما روز مربی و روز عقیدتی است این افتخار است. اما باید به اینکه اشاره کنم، شهید مطهری یکی از محور‌های تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند و می‌گوید من بر اساس علم کتاب نمینویسم بلکه به نیاز مخاطب نگاه می‌کنم. 

حاجی‌صادقی افزود: مطهری شاکله هر انسان وامتی را دو چیز میدانداول معرفت‌ها، آگاهی‌ها، علم‌ها (مغز) و دوم گرایش ها، تعلق‌ها ودلبستگی‌ها وانسان به طور کلی یعنی آگاهی‌ها و تعلقات بعضی از انسان‌ها جز دنیا را نمی‌بینند و نمی‌خواهند و علت از نظر قرآن معرفت هاست، چون علم آن را ندارند.

 وی خاطر نشان کرد: پیام شهید مطهری به مربی‌ها این است که مربی باید دو کار انجام دهد، مغز انسان‌ها را با معارف الهی اشباع کند و قلب انسان را با گرایش‌ها و ارزش‌های والای معنوی پر کند تا دشمن نتواند مغز و قلب جوان‌ها را تصرف کند و ما امروز نیازمند این هستیم جهادتربیتی راه بیندازیم وآگاهی‌های مردم را زیاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید با روش طبیب گونه جلو برویم و به سراغ جوان‌ها برویم، باید ارزش‌های زیبای خدا را به جوان‌ها نشان دهیم؛ باید نشان دهیم با خدا بودن چقدر لذت دارد تا لذت‌های زودگذر را فراموش کنند و درک کنند لذت واقعی این نیست.

در پایان مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران و مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در سپاه فجر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود+ فیلم
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد