Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران از عملیاتی شدن طرح «رمز دوم پویا» برای انجام خدمات بانکی در این بانک با استفاده از نرم‌افزار «راز» و «صاپ» از اول خردادماه سال‌جاری خبر داد.

سیدجعفر صدری گفت: بانک صادرات ایران با توجه به اولویت خود در راستای ایجاد بستری امن برای راه‌اندازی این خدمات، هیچگاه سطح امنیت خود را کاهش نداده و اکنون در پی الزام تمامی بانک‌ها به استفاده از رمز یکبار مصرف و کاهش ریسک عملیاتی، استفاده از رمز یکبار مصرف در انجام تمامی خدمات بانکی الکترونیک خود را از فردا، چهارشنبه، یکم خردادماه سال‌جاری در قالب نرم‌افزار «راز» (http://yon.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir/dSP18) در ٢ بستر سایت بانک و اپلیکیشن صاپ عملیاتی خواهد کرد.

در این طرح تمامی دارندگان کارت‌های بانک صادرات ایران می‌توانند در صورت تمایل از طریق تلفن همراه و دستگاه خودپرداز، دسترسی به رمز یکبار مصرف را فعال کنند. به طوری‌که در نخستین مرحله برای فعالسازی فرآیند تولید رمز یکبار مصرف، متقاضی باید برنامه «راز» (http://yon.ir/dSP18) را از سایت بانک (www.bsi.ir) یا با استفاده از لینک «رمزساز پویا» (http://yon.ir/dSP18) در اپلیکیشن پرداخت صاپ دانلود و نصب کرده و شماره تلفن همراه ثبت شده در بانک را در برنامه وارد کند. در صورت تطبیق شماره تلفن، کد فعالسازی برنامه برای وی پیامک می‌شود و در غیر اینصورت متقاضی باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مراجعه کرده و کد فعالسازی را دریافت کند. پس از آن، کد فعالسازی را در کادر مورد نظر وارد و رمز ورود یا الگوی دلخواه برای ورود به نرم‌افزار را تعریف کند.

متقاضی بعد از انجام مراحل فوق باید به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بانک صادرات ایران مراجعه کرده و پس از وارد کردن کارت بانکی و ورود به صفحه اصلی، گزینه «فعالسازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف» را از منوی سایر خدمات انتخاب و شماره تلفن همراه خود را وارد کند. در صورت تطابق تلفن همراه، علاوه بر پیامک کد فعالسازی به تلفن همراه، رسید رمز هشت کاراکتری را هم از دستگاه دریافت کند.

مدیر امور فناوری بانک صادرات ایران ادامه داد: پس از طی مراحل ذکر شده، متقاضی باید مجدداً وارد برنامه «راز» (http://yon.ir/dSP18) یا منوی رمز پویای صاپ شده و منوی افزودن رمز اول یا دوم کارت را انتخاب و رمز دریافتی از خودپرداز را در کادر اول و کد فعالسازی ارسالی در پیامک را در کادر دوم وارد کند.

صدری تصریح کرد: مشتریان در صورت تمایل می‌توانند رمز ایستای خود را نیز همزمان با رمز پویا، فعال نگه دارند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها

به گزارش «تابناک»، رضا صائمی در عصر ایران نوشت: طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی  در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره های سرشناس در کنارش ایستاده است.

     یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

    در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی موهای مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی ( که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

سمت چپ: واقعی: مهران مدیری و الناز شاکر دوست/ سمت راست: جعلی: حمید علیدوستی و دخترش ترانه

 آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

   این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

   البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخدادهای آن، در همه جای دنیا وجود دارد اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

    به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند.  ‌توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئوهایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتواهای کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

   واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نتها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

     اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می کند.

    گاه برخی از این محتواهای ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط  توسط افراد مشهور صورت نمی گیرد بلکه گاهی با شهرت آنها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست