Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:00:23 GMT

صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۷۱۳

صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست

استاندار گیلان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران تأکید کرد و گفت: با ارائه خدمات در سطوح مختلف باید برای مردم گیلان درآمد و اشتغال پایدار فراهم شود و استان از گردشگری انبوه عبور کند.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در دیدار با اعضای ستاد اجرایی طرح گیلان 2020، کشاورزی، گردشگری و تجارت را سه محور اصلی توسعه گیلان عنوان کرد و افزود: با اطلاع‌رسانی مناسب فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در گیلان و معرفی خدمات قابل ارائه باید برای جذب بیشتر گردشگران کیفی اقدام کنیم زیرا صرف گردشگری انبوه برای استان مفید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها در مسیر اجرای طرح گیلان 2020 می‌تواند موثر باشد اما کافی نیست و باید اهداف بلندمدت را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید پشتیبانی امور اجرایی را انجام دهند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها حول محور محصولات تولیدی گیلان از قبیل چای، برنج، ابریشم، زیتون و ... باید به صورت خودگران، بدون کمترین اتکا به اعتبارات دولتی و با محوریت فعالان آن حوزه باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران باید افزایش پیدا کند، افزود: جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال پیام به جامعه مخاطبان محسوب می‌شود که علاوه بر درآمدزایی برای مردم گیلان باید از اهداف تعیین شده پشتیبانی کند.

وی با تأکید بر شناسایی سرمایه‌گذاران خوش ذوق و افراد مستعد در حاشیه برگزاری جشنواره‌ها اظهار  کرد: برگزاری جشنواره‌ها در راستای احیاء فرهنگ، سنن و آداب گیلان توسط متولیان آن بخش انجام می‌گیرد.

سالاری بر ضرورت اقدام‌های موثر در بخش گردشگری تأکید و تصریح کرد: در حوزه گردشگری دریایی و آبی با استفاده از سازه‌های شناور در آب‌بندان‌ها و شناگاه‌ها می‌توان خدمات مطلوب و اشتغالزایی را فراهم کرد.

وی بر لزوم استفاده از فضاهای موجود در بستر طبیعت گیلان تأکید و تصریح کرد: ایجاد سازه‌های متناسب با طبیعت جذاب استان گیلان بویژه سازه‌های چوبی قابل حمل باید ترویج پیدا کند تا باعث ترغیب گردشگران ‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به رایزنی با اتاق بازرگانی در جهت راه‌اندازی تورهای گردشگری با استفاده از ظرفیت قطار اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تورگردان را با تقویت زیرساخت‌های مختلف همچون برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، خودروهای بدون راننده و نیز آموزش‌های مورد نیاز برای دست‌اندرکاران باید فعال کنیم.

گفتنی است طرح "سال 2020؛ سال دیدار از گیلان" با هدف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هایی برای رونق حضور گردشگران داخلی و خارجی از گیلان دنبال می‌شود که مورد استقبال فعالان بخش گردشگری قرار گرفته است.

ستاد اجرایی "گیلان 2020" در پژوهشکده گیلان‌شناسی استان با 5 کمیته اصلی شامل آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی، اقتصاد و بازاریابی، پژوهش و معرفی جاذبه های گردشگری، امور بین الملل و جذب گرشگران خارجی و ۱۶ ستاد شهرستانی تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار گیلان گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران