Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: نوع آنفلوانزای اخیر پرندگان که مواردی از آن در کشور مشاهده شده، تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی گویا، گفت: موارد معدودی از ابتلای بعضی از کانون‌های پرورش و نگهداری پرندگان به آنفلوانزا در سال جاری گزارش شده است که آخرین آن‌ها موردی بود که از استان آذربایجان شرقی گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به اطلاع مردم می‌رسانیم که این نوع آنفلوانزای پرندگان که موارد آن در کشور مشاهده شده تاکنون باعث ایجاد بیماری انسانی نشده است.

گویا با اشاره به اینکه این امر، حاصل تلاش‌های شبانه روزی یک شبکه‌ای از سازمان‌های مختلف است که موضوع را رصد کرده، پیشگیری می‌کنند و به آن پاسخ می‌دهند، افزود: فرماندهی عملیات پاسخ به این آنفلوانزا در حال حاضر با سازمان دامپزشکی است و وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان بازوان دامپزشکی عمل می‌کنند.

گویا خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند این است که به محض رؤیت موارد مشکوک به این بیماری در یک کانون نگهداری و پرورش طیور، آن را گزارش کنند، بلافاصله در محل حضور یابند و نظارت دقیق و پاکسازی محل از عوامل بیماری زا را انجام دهند.

وی بیان کرد: باید کسانی که در آن محل کار می‌کنند واکسینه شوند و تا ۱۰ روز تحت مراقبت باشند. چنانچه فردی که در آن محل زندگی یا کار می‌کند دچار علائم مشکوک به آنفلوانزا شود بلافاصله تحت آزمایش و مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرد تا یقین حاصل شود که مبتلا به بیماری نیست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تصریح کرد: علاوه بر این زیرمجموعه وزارت بهداشت وظیفه آموزش افراد یاد شده برای مراقبت از خود و رعایت اصول حفاظت فردی را هم بر عهده دارد.

وی در پایان گفت: کانون‌های گزارش شده آنفلوانزای پرندگان در کشور به شدت کاهش داشته است. ولی این کاهش هیچگاه ما را از اقدامات مراقبتی باز نمی‌دارد، به دلیل اینکه ویروس آنفلوانزا ویژه است و در هر موقعیت زمانی و مکانی ممکن است که توانایی‌هایش تفاوت کند و افزایش یابد و منجر به ایجاد بیماری در انسان و ایجاد همه گیری شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بهداشت پرنده بیمار آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در پنج مورد جنایت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود که تعدادی از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند و آمبولانس ها و کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا