Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- مديرعامل شرکت پتروشيمي مهاباد گفت: توليد پلي اتيلن در اين مجتمع به 56 تُن در ساعت رسيد و اين ميزان توليد که 45 درصد بيشتر از ظرفيت اسمي است، در سطح کشور يک رکورد جديد محسوب مي شود.

محسن مجيدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: افزايش توليد پلي اتيلن به 56 تُن در ساعت با استفاده از دانش و توان فني مجموعه و با ايجاد تغيير در شرايط راکتورهاي پليمريزاسيون و در جهت استفاده بهينه از ماشين آلات تجهيزات ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: توليد 37.5 تن پلي­ اتيلن به طور متوسط در ساعت با 2 راکتور در طراحي مجتمع پتروشيمي مهاباد پيش ­بيني شده بود که با اهتمام و جديت نيروهاي متخصص و با بهينه کردن شرايط عملياتي توليد، اين مقدار 45 درصد افزايش يافته است.
مجيدي گفت: مجموعه کارشناسان حاضر در پتروشيمي مهاباد همواره درصدد به دست آوردن روشي مناسب به منظور بالا بردن ظرفيت توليد در اين پتروشيمي هستند تا با ايجاد تغيير در پارامترهاي پروسه‌ توليد به محصول ايده‌آل با کمترين هزينه دست يابند.
وي با اشاره به اينکه ميزان توليد اين مجتمع سال گذشته نيز با 20 درصد افزايش به 320 هزار تن رسيد، اظهار داشت: 80 درصد توليد اين مجتمع صنعتي در سال گذشته به خارج از کشور صادر شد و مقصد اصلي آنها چين بود.
مديرعامل شرکت پتروشيمي مهاباد همچنين يادآور شد: اين شرکت سال گذشته در بيستمين همايش ملي صنعت و خدمات سبز توانست با بهبود سيستم هاي پالايش، پايش و کنترل آلاينده ها، مديريت بازيافت مواد زايد و تصفيه پساب صنعتي و انساني بر اساس استانداردهاي زيست محيطي، استفاده مجدد از آب هاي تصفيه شده و توسعه فضاي سبز، لوح زرين صنعت سبز کشور را دريافت کند.
به گزارش ايرنا، مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي در نامه اي به خاطر ثبت اين رکورد جديد از مجموعه پتروشيمي مهاباد تقدير کرده است.
مجتمع پتروشيمي مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتيلن از عسلويه به غرب کشور به طول يکهزار و ‎ 600 کيلومتر ساخته شد و سالانه حدود 324 هزار تن اتيلن به عنوان مواد اوليه از عسلويه به اين مجتمع تزريق مي شود.
6 واحد پتروشيمي در مسير اين خط انتقال و در مناطقي چون خرم آباد، کرمانشاه، مهاباد، مياندوآب و سنندج ساخته شده و اتيلن مورد نياز همه اين واحدها از طريق اين خط لوله تامين مي شود.
مجتمع پتروشيمي مهاباد سالانه 300 هزار تن پلي اتيلن سبک خطي و سنگين (ظرفيت اسمي) و 30 هزار تن «بوتن يک» را توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي کند.
اين طرح که فعاليت هاي مقدماتي و مطالعاتي آن از سال 1383 و عمليات اجرايي آن از سال 1388 در زميني به مساحت 185 هکتار و در کيلومتر 15 جاده مهاباد ـ اروميه آغاز شد، در بهمن 1394 به بهره برداري رسيد.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعيت در 125 کيلومتري مرکز آذربايجان غربي واقع است.
3020/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این مجتمع با عملکرد موفق خود در سال گذشته، توانست در صدر جدول «افزایش درآمد سالانه» پتروشیمی‌های کشور جای گرفته و از رقبای بورسی خود پیش بگیرد.

اکبر اسمعیلی ادامه داد: در بررسی گزارش‌های ماهانه پتروشیمی ارومیه همواره عملکرد خوبی داشت و توانست در نهایت درآمد خوبی را به میزان هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ثبت برساند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پتروشیمی ارومیه در سال گذشته بهترین عملکرد را میان رقبای بورسی خود به ارمغان آورد به طوری که این مجتمع در طول سال گذشته  درآمد سالانه خود را از ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۸۵ درصدی به هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رساند.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی ارومیه می گوید: بعد از پتروشیمی ارومیه؛ مجتمع های پتروشیمی‌ اصفهان و تندگویان بیشترین رشد درآمد سالانه در سال ۱۴۰۲ را درمیان هم‌گروهی‌های خود تجربه کردند.

پتروشیمی ارومیه در جنوب غربی شهرستان ارومیه، واقع شده است و دارای چهار واحد فرآیندی تولید کریستال ملامین، سولفات آمونیم، اسید سولفوریک و سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و سرویس‌های جانبی تأمین‌کننده آب، بخار، هوا، نیتروژن، توزیع برق و مخازن است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه