Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:01:53 GMT

دیدنگار، مرجع معتبر خریدوفروش دوربین عکاسی کارکرده

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۸۳۴

دیدنگار، مرجع معتبر خریدوفروش دوربین عکاسی کارکرده

این روزها با توجه به نوسان قیمت دوربین عکاسی و نیز افزایش آن توان خرید دوربین عکاسی نو از عهده خیلی از افراد برنمی‌آید. از طرفی بسیاری از علاقه‌مندان عکاسی تمایل دارند تا مدل‌های جدیدتر دوربین را خریداری کنند و به‌ناچار مجبورند که دوربین خود را بفروشند تا دوربین بهتری تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیدنگار، اول کار بگوییم اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد این موضوع کسب کنید، اینجا (خریدوفروش دوربین دست‌دوم) را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این بخش اطلاعات جامع و کاملی ارائه کرده‌ایم.

خرید دوربین DSLR حرفه‌ای چیزی است که آرزوی همه علاقه‌مندان عکاسی است. باید بگویم شخص خودم علاقه شدیدی به خرید مدل‌های مختلف دوربین دارم که البته نیازمند صرف هزینه بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را با قیمتی پایین‌تر و صرف هزینه کمتر خریداری کنید مجموعه دیدنگار اقدام به راه‌اندازی خط خریدوفروش دوربین دست‌دوم کرده است.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دید نگار و یا مراجعه حضوری اقدام به خرید یا فروش دوربین کارکرده خود کنید.

اما خرید دوربین کارکرده همیشه با ریسک زیادی همراه است، زیرا ما نمی‌دانیم دوربین مدنظرمان در چه شرایطی نگهداری شده و چه اتفاقاتی برای آن افتاده است. به همین منظور در اینجا نکاتی را که در زمان خرید دوربین دست‌دوم باید مدنظر داشته باشید بیان می‌کنیم تا متحمل ضرر و زیان خرید دوربین نامناسب نشوید.

هنگام خرید دوربین کارکرده به چه نکاتی توجه کنیم:

ظاهر دوربین

اولین مسئله ظاهر دوربین است. هرکسی علاقه دارد وسیله‌ای که می‌خرد از ظاهر سالمی برخوردار باشد. از طرف دیگر سلامت ظاهری نشان‌دهنده این است که دوربین به‌خوبی نگهداری شده است.

دقت کنید بدنه دوربین خط و خش و شکستگی نداشته باشد چون ضربه خوردگی بدنه دوربین می‌تواند به اجزای داخلی آن صدمه‌هایی بزند که قابل تشخیص نیستند.

تعداد شاتر

یکی از مهم‌ترین نکته‌های تأثیرگذار در سلامت دوربین و نمایش میزان کارکرد آن، تعداد شاتر آن است. شاتر دوربین‌های دیجیتال عمر محدودی دارد. شاتر دوربین‌های میان رده حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار و دوربین‌های سطح بالاتر تا ۲۰۰ هزار طول عمر دارد.

روی دوربین‌های DSLR قابلیتی اضافه‌شده که سیستم شماره‌گذاری عکس‌ها بر اساس ترتیب است و شماره آخرین عکس نشان‌دهنده شماره آخرین شاتری است که خورده است. البته به‌مانند بسیاری از وسایل دیگر برخی افراد سودجو تعداد شاتر را صفر می‌کنند و بعد تعدادی عکس با آن می‌گیرند که نشان‌دهنده دوربین بسیار کم‌کاربرد است.

اگر دوربینی را که بیشتر از دو سال از زمان تولید آن گذشته و تعداد شاتر آن زیر ۱۰ هزار عدد بود حتماً با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری و سایت‌های اینترنتی از درست بودن تعداد شاتر آن مطمئن شوید.

پیکسل سوخته

یکی از گسترده‌ترین مشکلاتی که برای دوربین‌های دیجیتال پیش می‌آید سوختن پیکسل و یا لیزری شدن آن‌هاست. این مورد از آن دسته مشکلاتی است که حتی خیلی از صاحبان دوربین‌ها نمی‌دانند که دوربینشان چنین مشکلی دارد، چون این نقصان در چاپ مشخص می‌شود.

اما برای تشخیص این نقص دوربین کافیست دیافراگم را کاملاً ببندید و از یک صفحه کاملاً سفید پرنور با سرعت شاتر پایین عکس بگیرید. پس از آن عکس را در کامپیوتر بازکنید و تمام سطحش را بررسی کنید، اگر پیکسل سوخته وجود داشته باشد آن را خواهید دید.

مشکل لیزری شدن سنسور نیز درزمانی رخ می‌دهد که در جشن‌هایی که از نورپردازی لیزری در آن‌ها استفاده می‌شود. دوربین را روبروی نور لیزری بگیرید و به سنسور بخورد. حتماً یادتان باشد در این شرایط باید از پشت نورهای لیزری عکاسی کنید تا به‌صورت مستقیم به سنسور برخورد نکنند.

صفحه‌نمایش

برای تست سلامت صفحه‌نمایش نیز می‌توانید اقدام مشابهی را انجام دهید به این صورت که یک عکس سفید بگیرید و آن را در صفحه‌نمایش دوربین نگاه کنید، اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را می‌بینید.

برای تست سلامت دستگاه موارد دیگری چون داشتن کارتن دستگاه، باتری دوربین سالم، شارژر دوربین، تست لنز همراه با پک و … نیز وجود دارد که می‌توانید در مجله دید نگار آن‌ها را مطالعه و مورد استفاده قرار دهید.

چرا از دید نگار دوربین کارکرده بخریم

یکی از امن‎‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توانید از خرید دوربین دست‌دوم سالم مطمئن باشید، خرید دوربین کارکرده از دید نگار است. ما در اینجا شرایطی را فراهم آورده‌ایم که دوربین‌های دست‌دوم به‌طور کامل توسط یک تیم تخصصی بررسی می‌شوند و پس از اطمینان از سلامت دوربین، برای فروش به شما عزیزان در سایت دید نگار قرار می‌گیرند.

همچنین برای فروش دوربین‌های کارکرده خود می‌توانید همه‌روزه به دفتر مرکزی دید نگار مراجعه و پس از تأیید کارشناسان مبلغ آن را نقداً دریافت کنید و یا اینکه اگر در تهران هستید آدرس را ارسال کنید تا کارشناسان ما دوربین کارکرده شما را در محل خریداری کنند.

ما در تلاشیم تا امن‌ترین راه‌های ممکن را برای خریدوفروشی مناسب و راضی‌کننده برای همراهانمان ایجاد کنیم.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)