Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@03:14:27 GMT

سفر ظریف به پاکستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۵۹۴۸

سفر ظریف به پاکستان

رسانه‌های پاکستانی این سفر را فرصتی جهت همفکری برای کمک به اوضاع منطقه توصیف کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های آسیایی خود، امروز برای گفتگو با مقامات پاکستان به اسلام آباد سفر می‌کند.
وی در این سفر علاوه بر همتای پاکستانی خود با سایر مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو کشور و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  محمد جواد ظریف از زمان آغاز دولت امید و تدبیر تاکنون ۹ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده است.   منابع خبری پاکستان با مهم برشمردن سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند: اسلام آباد از همفکری با تهران برای کمک به حل مسائل منطقه استقبال می‌کند.   پایگاه خبری «نیشن» پاکستان به نقل از یک مقام ارشد این کشور که به نام او اشاره‌ای نکرد، با اشاره به بالاگرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا گزارش داد: اسلام آباد تا جایی که بتواند آماده کمک به تنش زدایی است و ما خواستار بهترین روابط با ایران هستیم.   نیشن نوشت: سفر ظریف فرصتی خوب برای همفکری پاکستان و ایران درباره اوضاع منطقه است درحالی که اسلام آباد به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای دعوت از تهران و واشنگتن به آرامش است که هدف آن اطمینان از پایداری صلح در منطقه می‌باشد.   این روزنامه پاکستانی افزود: هر نوع درگیری در منطقه مساوی با از دست دادن همه چیز از سوی تمامی طرفین و بازیگران مهم منطقه و جهانی است بنابراین جامعه بین الملل از جمله پاکستان باید نقش خود را برای کنترل اوضاع و جلوگیری از درگیری ایفا کنند.   این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» خواهد بود. محمد جواد ظریف اولین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان ۹ شهریور سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سفر ظریف ظریف پاکستان ظریف در پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»