Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در قرآن لفظ جنگ را به کار نبرده بلکه از واژه جهاد استفاده کرده است، اظهار کرد: جهاد دفاع مشروع برای دفاع از حقیقت است؛ کمااینکه جهاد هیچ‌گاه به‌دنبال انتقام‌جویی نبوده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، به نکات تفسیری آیه ۱۸ سوره احزاب اشاره و اظهار کرد: در جنگ احزاب جریاناتی رخ داد که مایه عبرت و درس‌آموزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تشریح مسئله جنگ از نظر اسلام، تصریح کرد: یکی از پدیده‌هایی که گاهی در زندگی انسان اتفاق می‌افتد، جنگ است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که جنگ همیشه پیامدهای زیان‌بار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌دنبال دارد، ادامه داد: جنگ خونریزی و خرابی دارد و انسان عاقل به‌دنبال جنگ نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که اسلام از ماده «سلم» به معنای دوستی است، اضافه کرد: دین اسلام دین‌دوستی و صلح است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که پیامبر در مکه و مدینه هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است و آن حضرت همیشه دفاع کرده است، اضافه کرد: از پیامبر هیچ‌گاه لفظ جنگ را به کار نبرده، بلکه لفظ جهاد را به کار برده است.

این مفسر قرآن کریم جهاد را دفاعی مشروع برای دفاع از حقیقت و برای رضای خدا برشمرد و گفت: هرگز جهاد برای انتقام‌جویی نبوده است بلکه به جهت پیمان‌شکنی دشمنان بوده است.

وی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم (ص) مکه را بدون خون‌ریزی فتح کرد، افزود: در روز فتح مکه پیامبر فرمود امروز روز رحمت است و روز انتقام نیست.

آیت‌الله میرعمادی جنگ را میدان آزمون برشمرد و گفت: پیام آیات ۱۷ و ۱۸ سوره احزاب بیان صفات مانع‌تراشان جنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با طرح این سوال که «مُعَوِّقِینَ» به چه معناست، افزود: این واژه به‌معنای بازدارندگان از جنگ است کمااینکه خداوند از حال این افراد خبر دارد.

میرعمادی با ذکر این مطلب که در این آیه کلمه اخوان به کار رفته است، اضافه کرد: کلمه اخوان دو اطلاق دارد یکی برادر حقیقی است اما از نظر اسلام یک برابر هم‌مسلک و هم آئین داریم کمااینکه گاهی اطلاق برادر از نظر رفتار است بدین معنا که اگر دو نفر رفتارشان مثل هم باشد به آنان لفظ اخوان اطلاق می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان این‌که خداوند متعال هشت صفت برای معوقین بیان کرده است، اضافه کرد: معوقین مانع‌تراش بوده و در جنگ حضور کم‌رنگ دارند.

وی عدم ایمان به خدا و ترس را صفت دیگر معوقین برشمرد و گفت: وقتی جنگ تمام شد معوقین را می‌بینی که زبان‌هایشان تند و تیز است و به مسلمانان کنایه و نیش می‌زنند و همواره به‌دنبال امتیازخواهی و سهمیه هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لرستان نماينده ولي فقيه در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناوه صبح چهارشنبه در این آئین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان مشعل داران هدایت جامعه هستند، اضافه کرد: بسیاری از معلمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس درس و تدریس و مدرسه را رها کردند و در راه دفاع از اسلام و میهن و ملت جان خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام عبدالهادی رکنی حسینی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود، یادآور شد: شهید استاد شهید مرتضی مطهری، اسلام شناس، جریان شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود.

وی ادامه داد: در برهه کنونی دشمن توطئه‌های زیادی بر علیه نظام اسلامی به ویژه بر مسائل فرهنگی به کار گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده است که باید برای مقابله با آن هوشیار باشیم.

خیر مقدم و تبریک رئیس آموزش و پرورش، دکلمه دانش آموزی و اجرای گروه سرود دانش آموزی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

پایان بخش این آئین معنوی قرائت زیارت پرفیض عاشورا در محل امامزاده سلیمان بن علی (ع) بود.

کد خبر 6094116

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • همه عرصه‌های کارگری عرصه جهاد است
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند