Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:43:01 GMT

باید و نبایدهای افطار تا سحر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۲۰۰

باید و نبایدهای افطار تا سحر

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روزه‌داران عزیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، نگار چاهی‌بخش با اشاره به پرسش زیاد روزه‌داران در خصوص چگونگی تغذیه‌ی بین افطار تا سحر افزود: وعده شام باید حداقل ۱ تا ۲ ساعت با افطار فاصله داشته باشد و از غذاهایی مثل سوپ‌ها، آش‌های کم‌چرب، حلیم، خوراک لوبیا و عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان (ترجیحاً نان‌های سبوس‌دار مثل سنگک) به همراه ماست و خیار یا دوغ و سالاد و سبزیجات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصرف آب در این فاصله را با توجه به فصل گرما بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بهترین نوشیدنی آب است و بعد از آن مایعات دیگر مثل چای کم‌رنگ، دوغ کم‌نمک، آب میوه‌ها (ترجیحاً آبمیوه طبیعی)، آب سبزیجات، سوپ‌ها (به خصوص سوپ سبزیجات)، انواع عرقیجات گیاهی خنک مانند کاسنی، بیدمشک، شاتره، گلاب و یا نوشیدنی‌های گیاهی دیگر مثل تخم شربتی و خاکشیر و حتی انواع میوه‌ها و سبزیجات توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: تأکید ویژه در این است که روزه‌داران عزیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند؛ چرا که این مواد، دیرهضم هستند و باعث می‌شود که هنگام سحر به دلیل پر بودن معده میل به غذا کم شود.

چاهی‌بخش تأمین فیبر را از دیگر خواص میوه و سبزیجات دانست و افزود: فیبر غذایی برای دستگاه گوارش مفید است و از یبوست و سایر عوارض گوارشی جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: یک نکته در مورد چای که اهمیت دارد این است که نباید بلافاصله بعد از شام، چای مصرف شود چون می‌تواند جذب آهن را کاهش بدهد و بهتر است به جای مصرف مواد قندی مضر در کنار چای، از خرما یا توت خشک یا کشمش و مانند اینها استفاده شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افطاری ساده بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!

بعد از چند روز جستجو برای یافتن دختر بچه‌ای به نام یسنا، این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در کوه‌های منطقه روستای جوینان قمصر مفقود شد.

 سیدمصطفی محتشمیان جمعه شب در گفتگو با ایرنا افزود: این نوجوان بنا بر اظهارات همراهانش با موتورسیکلت وارد کوه‌های منطقه جوینان شده و با توجه به عدم شناخت محیط، راه برگشت را گم کرده است.

وی اظهار کرد: دوست این نوجوان ساعت ۲۱:۰۶ مفقودی وی را به آتش نشانی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان بیان کرد: بلافاصله ۲ تیم از این سازمان به محل مفقود شدن این نوجوان اعزام و همچنان در حال جستجو هستند.

محتشمیان گفت: با توجه به تاریکی و صعب العبور بودن محل، عملیات جست و جو کندتر انجام می‌شود.

شهر قمصر با سه هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!