Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین گفت: مهمترین عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس اخلاص، یکپارچگی و اطاعت از فرماندهی بود؛ چراکه رزمندگان ایرانی با انگیزه الهی در این مسیر قدم برداشتند و با دشمن جنگیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خردادماه روز مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه پس از این عملیات و اتفاق مهمی که رخ داد در مباحث میدانی و سیاسی جنگ، وضعیت کاملا به نفع ایران اسلامی تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رزمندگان قزوینی در عملیات بیت المقدس عنوان کرد: در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای داشتند، به طوریکه ۱۶۱ شهید از استان قزوین در این عملیات تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: در این عملیات، خرمشهر آزاد شد، این در حالی بود که در فکر صدام و کشورهای حامی شرق و غرب وی نمی‌گنجید که ایران نوپا با کمک دلاور مردان ایرانی و با کمترین امکانات چنین اتفاق بزرگی را رقم بزنند.

حقایق‌پور بیان کرد: عملیات بیت المقدس که منتج به آزادسازی خرمشهر شد هم به لحاظ مباحث سیاسی و هم مباحث جنگی بسیار مهم است و حتی غرب و آمریکا پس از این پیروزی اظهار نگرانی کرده و متوجه شدند که شرایط جنگ به شدت در حال تغییر رویه به نفع ایران است.

وی ابراز کرد: بحث آزادسازی خرمشهر در حقیقت با هیچ یک از این معادلات و معیارهای نظامی قابل پیش‌بینی و امکان‌پذیر نبود همچنانکه امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، قطعا در این امر امداد الهی به یاری رزمندگان اسلام آمده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قزوین عنوان کرد: معتقدم مهمترین عامل پیروزی در این عملیات اخلاص، یکپارچگی و اطاعت از فرماندهی بود، چراکه رزمندگان ایرانی با انگیزه الهی در این مسیر قدم برداشتند و با دشمن جنگیدند.

"پیام آوران ایثار" روایتگر دلاورمردی‌های رزمندگان می‌شوند
وی تصریح کرد: در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی نقش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی بسیار مهم و برجسته بود.

حقایق‌پور بیان کرد: رزمندگان، شهدا و جانبازان ایرانی با ازخودگذشتگی و ایثار و فداکاری حتی از جان خود برای رسیدن به یک آرمان و هدف بزرگ‌تر که در راس آن رضای خداوند متعال و حفظ اسلام و میهن بود؛ گذشتند.

وی گفت: بنیاد شهید معمولا به دلیل اهمیت خاص این ایام برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، امامعتقدم این عملیات می‌تواند سوژه خیلی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی بوده و در قالب‌های مختلف هنری ماندگار شود.

این مسئول تصریح کرد: در این راستا همچنین اداره‌ای با عنوان پیام آوران ایثار تشکیل شده و گروهی از رزمندگان که در طول جنگ تحمیلی و از جمله عملیات پیروزمندانه بیت المقدس حضور داشتند، انتخاب و ساماندهی شدند.

وی در پایان عنوان کرد: به این افراد آموزش‌های لازم داده شده تا در مناسبت‌های مختلف با حضور در مراکز آموزشی عمومی و یادواره‌ها، راهیان نور و سایر مراسم‌ها خاطرات آن دوران را برای مردم روایت کنند.

انتهای پیام‌/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.


دیگر خبرها

  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است