Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@19:21:59 GMT

رایزنی نخست وزیر عراق با امیر کویت

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۶۴۵۲

رایزنی نخست وزیر عراق با امیر کویت

نخست‌وزیر عراق در دیدار با امیرکویت به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل دو جانبه پرداختند.

 دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای از سفر عبدالمهدی به کویت و دیدار وی با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت خبر داد.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تقویت روابط دوجانبه، همکاری مشترک میان دو کشور دوست و همسایه، تحولات منطقه و همچنین مسائل مهم و مشترک پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالمهدی تاکید کرد: ما در مرحله بررسی مشکلات میان عراق و کویت هستیم و راه زیادی را پیموده و بر بسیاری از مسائل پیچیده غلبه کردیم و موانع بسیاری را پشت سر گذاشتیم. ما برای دستیابی به یک آینده بهتر و روابط یکپارچه دست به دست هم می‌دهیم چرا که امتیازات و فرصت‌های مشترکی به ویژه در زمینه ساخت‌ساز و بازسازی و همچنین خدمات‌رسانی در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: هیئت‌ها و کمیته‌های مشترک راه‌های زیادی را در بررسی پرونده‌های همکاری در تمامی زمینه‌ها طی کرده‌اند و ما بسیار به آن امیدوار هستیم.

عبدالمهدی تصریح کرد: دولت عراق با جدیت برای خدمت به ملت، تحقق رشد اقتصادی با همکاری برادران و همسایگان، دور کردن خطرات از ملت و کشور عمل می‌کند.

نخست وزیر عراق همچنین خاطرنشان کرد: دولت ما در حال حاضر دولتی باثبات و دولتی برای خدمات‌رسانی و اصلاح است و ما می‌خواهیم در سایه رویکردهای عراق، گشایش و ثباتش و نیز توافقات و پروژه‌های بزرگ امضا شده با چندین کشور همسایه و کشورهای دوست روابط دوجانبه مفیدی را از ابتدا آغاز کنیم.

نخست وزیر عراق عنوان داشت: ما امیدواریم که کنفرانس‌های عربی و اسلامی آینده در فضایی آرام و به دور از هرگونه تنش برگزار شود و به برقراری ثبات در منطقه کمک کند.

در همین راستا، امیر کویت تاکید کرد: دیدار ما نشانه خوبی از همکاری دوجانبه است و ما از رویکردهای عراق خرسند هستیم. کویت و عراق قربانیان زیادی داده و باید با یکدیگر به تلاش‌ها برای بازسازی ادامه دهیم.

وی از سیاست عبدالمهدی در برقراری روابط با همگان و پیشرفت و ثبات عراق به لطف این سیاست تشکر و قدردانی و بر آمادگی کویت برای مشارکت در تلاش‌ها برای بازسازی استانهای مختلف عراق تاکید کرد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با عبدالله جوپ وزیر خارجه مالی گفت و گو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه از صبح امروز با وزرای خارجه مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، بنگلادش، سودان و همچنین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرده است.

رایزنی‌های امروز امیرعبداللهیان با سامح شکری و فیصل بن فرحان همتایان مصری و سعودی بیش از دو ساعت به طول انجامید.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096733

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید