Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حسین امیری  مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم با اشاره به اهمیت دقت برای کنترل دام در استان گفت: با توجه به شیوه‌نامه‌ای که توسط ریاست جمهوری به کل استانداری‌ها ابلاغ شد و اقداماتی که برای جلوگیری از خروج دام قاچاق و غیرمجاز صورت گرفت، برابر با مفاد آن شیوه‌نامه تدابیر لازم در قم اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسط دستگاه‌های امنیتی انتظامی ودستگاه قضایی، این شیوه‌نامه حتی دو ماه قبل از ابلاغ در قم عملیاتی شده بود و زمینه جلوگیری از خروج دام مجاز از استان را فراهم کردیم، افزود: حاصل این اتفاق، این بود که امسال شاهد ساماندهی خروج دام بعد از سال‌ها در استان هستیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم تصریح کرد: کسانی که بخواهند در داخل و یا خارج از شهر، اقدام به خارج و یا ورود دام کنند، توسط دامپزشکی مجوز ورود و خروج برای آن‌ها صادر می‌شود و پلاک‌کوبی روی دام‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این دام‌ها مشخص بوده که به کجا رفته و در چه زمانی ذبح و یا خرید و فروش می‌شوند، گفت: تمام دام‌ها شبیه جی‌پی‌اس با این پلاک‌ها کنترل و ردیابی می‌شوند و استان قم در این زمینه پیشتاز بوده است.

امیری توضیح داد: در همینراستا نیز قولی را به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور داده‌ایم که همه دام‌های سنگین استان را تا پایان سال ۱۳۹۸ پلاک‌کوبی کنیم که امیدواریم اگر این کار صورت گیرد، نخستین استان کشور در این زمینه باشیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به نزولات آسمانی که خداوند بر مردم نازل کرد، شاهد این هستیم که دامداران از فروش دام حتی با قیمت‌های بالا که افراد فرصت‌طلب و دلال به وجود آورده بودند خودداری کرده و دام‌ها را خودشان پروار می‌کنند، چراکه نهاده‌های دامی دیگر با مشکل روبه‌رو نیست و این خدمت بزرگی بود که به‌صورت رایگان به مردم رسید.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده، با پروار شدن این دام‌ها شاهد کاهش قیمت گوشت در کشور و به تبع آن استان قم باشیم، اضافه کرد: بحث ارگانیک بودن گوشت سبب می‌شود که کیفیت گوشت بالا برود و این فرصتی شده تا اجازه ندهیم که دلال و واسطه‌گر، دام را از شهر و کشور ما خارج کند، همچنین این موضوع سبب شد تا یک اقدام فرهنگی برای دامداران و دام شهر ما ایجاد شود که بتوانند به‌صورت رسمی دام‌هایشان را خریدوفروش کرده و قانونمند عمل کنند.

امیری با بیان اینکه در اواسط سال جاری شاهد خبر‌های خوبی در زمینه دام و برطرف شدن دغدغه‌ای که نسبت به کاهش دام مولد وجود داشته خواهیم بود، یادآور شد: استان قم صادرکننده دام به استان‌های مختلف کشور بوده و همیشه دام‌های سبک و سنگین وارد استان قم شده و بعد از پروارشدن به استان‌های مبدأ بازگشت داده می‌شدند، اما در سال گذشته، در مقطعی که کشور درگیر خروج دام بود، واسطه‌گران و دلالان وارد استان قم شده و تعدادی دام را از استان خارج کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ پرونده و شبکه خروج دام از استان را شناسایی و بازداشت کردیم که تحویل مقامات قضایی و تعزیرات شده و منتظر صدور حکم هستندو دام‌هایشان نیز به نفع دولت توقیف شد.

انتهای پیام/الف

ورود و خروج دام تنها با پلاک‌کوبی در قم صورت می‌گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری دامداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی