Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی درصبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، فرمان ولی زمان برای آماده سازی ظهور و تمدن جهانی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی امروز(2 خرداد) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که در محل ستاد سپاه برگزار شد، حماسه سوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس خواند و گفت: در واقع سوم خرداد، تبلور عینی ایمان به الله و کفر به طاغوت رزمندگان اسلام و اطاعت پذیری محض ولی زمان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در سوم خرداد نه تنها انقلاب اسلامی تثبیت شد، بلکه پایه های پوشالی اردوگاه استکبار جهانی هم رو به فروپاشی رفت.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه در آزادسازی خرمشهر از بیش از 16 کشور اسیر گرفتیم، بیان داشت: تمام این اسرا به این موضوع اعتراف داشتند که همه جهان ائتلاف کرده بودند که خرمشهر آزاد نشود.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: اما وقتی که اراده خدا، اخلاص رزمندگان، اطاعت از امام، همراهی مردم، حضور در صحنه روحانیت و همه اقشار به گونه ای فضا را رقم زد که ظرف پیروزی ها برای رزمندگان ایجاد شد.

 

سردار مرتضوی با بیان اینکه امروز بعد از 37 سال همچنان در نقطه افتخار و اقتدار به سر می بریم، افزود: اگر گرامی می داریم و تبیین می کنیم این مکتب ارزشی را به خاطر آن چیزی است که در خرمشهر اتفاق افتاد و آن جهاد، مبارزه و مقاومت بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در چهل سالگی انقلاب به شدت نیازمند این مجاهدت، مبارزه و مقاومت هستیم و خدا را سپاسگزاریم که رهبر معظم انقلاب نقشه راه همه مسلمانان جهان را برای بستر سازی تمدن جهانی اسلام مشخص کرده است.

 

سردار مرتضوی اظهارداشت: به واقع بیانیه گام دوم انقلاب، فرمان ولی زمان برای آماده سازی ظهور و تمدن جهانی اسلام بود.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه گفت: امروز برای دفاع از دستاوردهای انقلاب، در هر نقطه از کره خاکی، منفعتی برای انقلاب باشد و کسی بخواهد به آن تجاوز کند، از آتش و حمله و حضور مردانه نیروهای مومن به انقلاب دور از دسترس نیست.

 

سردار مرتضوی بیان داشت: امیدواریم با درس گرفتن از مکتب سوم خرداد و بازآموزی سیره شهدا، همواره خودمان را برای استمرار راه شهدا، آماده کنیم.

 

آیت الله یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خداوند درقرآن طرحی تعالی دارد برای همه ادوار تاریخ بشریت که او برترین باشد، گفت: پیروزی ها و دست برتر بشر زمانی اتفاق می افتد که او ایمان راسخ به خدا داشته باشد.

 

وی این انقلاب را تحول الهی خواند و افزود: امام خمینی(ره)، اوج ایمان را در پیروزی و آزادسازی خرمشهردانستند.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خرمشهر به دست مجاهدت رزمندگان مومن  آزاد شد، افزود: ایمان ریشه همه عزت ها و عظمت ها است.

 

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان روزه اولی ها دختران روزه اولی مجلس مسجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد ماه مبارک رمضان خسارت سیل بجنورد خراسان شمالی صبحگاه مشترک سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار می‌شود
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند