Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه امروز برخی ناخواسته در حال بازی در زمین دشمن هستند، اظهار داشت: امروزه برخی با تقلب، احتکار همسو با دشمنان حرکت می‌کنند و در این میان برخی با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اجناس غیر ضروری را وارد بازار کرده و به مردم ضرر می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصادی موجب نگرانی، ناراحتی و سرگردانی مردم را فراهم کرده است، تاکید کرد: دستگاه قضا باید در تمام استان‌های کشور با افرادی که امروز تهدیدی برای اقتصاد کشور هستند و چوب لای چرخ اقتصاد کشور می‌گذارند برخورد جدی داشته باشد و هیچ کوتاهی در این ارتباط را نمی‌توانیم بپذیریم.

نباید در برابر ترویج ناهنجاری در جامعه برخورد منفعلانه در پیش بگیریم

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه مجازات‌های مختلف را می‌توان در کنار زندان و اعدام برای افراد متخلف اعمال کرد، تاکید کرد: در برخورد با ترویج ناهنجاری‌ها باید برخورد جدی انجام شود، نباید به حالت برخورد مفعلانه در برابر ناهنجاری برسیم بلکه باید از برخورد کردن با این نوع آسیب اجتماعی سربلند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی برای برخورد با ناهنجاری وظیفه قانونی دارد، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که قوه قضائیه با ناراستی‌ها و ناهنجاری‌های جامعه برخورد جدی داشته باشند.

اژه‌ای تصریح کرد: از جمله وظایف مهم حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر است و در این راه باید حامی بسیج، خانواده شهدا و پلیس باشیم و اجازه توهین به آنها را ندهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تلاش ما باید در این راستا باشد که تعیین حکم در دادگاه بدوی به آن اندازه قوی و درست باشد که در دادگاه تجدیدنظر رد نشود، اظهار داشت: باید ورودی پرونده‌ها به دادگاه کاهش پیدا کند.

همفکری و مشورت در ارتباط با حل پرونده‌های قضائی منافاتی با کار قضاوت ندارد

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: ه در ارتباط با رسیدگی به پرونده‌ها نباید این نکته را از نظر دور نگه داریم که مشورت کردن در کار یک پرونده هیچ منافاتی با کار قضاوت ندارد بلکه با توجه چند بُعدی پرونده‌ها، همفکری در این ارتباط ضرورت دارد و درست‌ترین کار است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید همه توان خود را برای خدمت به ملت ایران و ایجاد رفاه در زندگی آنها به کار گیرند، ابراز داشت: دشمن تلاش خود را به کار خواهد بست تا با ایجاد فشارهای اقتصادی ب رمردم از صبر و تحمل آنها بکاهد.

معاون اول قوه قضائیه ابراز داشت: اینجاست که مسئولان در مقابله با دشمنان با برنامه‌ریزی‌های صحیح نباید اجازه دهند این اتفاق رخ دهد، هرچه تلاش دشمنان در این راستا بیشتر شود توقع مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت شناخت شیوه‌های مقابله دشمنان تاکید مرد: باید راه‌های پاسخگویی به توقعات بحق مردم و پشت سر گذاشتن دسیسه‌های دشمنان را به درستی بشناسیم و برای آنها برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به اینکه اصفهان شه رشهیدان است، تاکید کرد: این مردم در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید را تشییع کردند و در همان روز فرزندان خود را برای دفاع در برابر دشمنان به جبهه فرستادند، باید به این مردم شهیدپرور خدمات ویژه‌ای ارائه شود.

کد خبر 4624550

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد